Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 17. december 2010

Mandagshygge + Græsk kylling med feta og oliven + marcipanbrød

Er så heldig at have en fast aftale med en rigtig god veninde, hvor vi skiftes til at lave mad. I mandags var det så min tur og det blev til denne skønne ret:

Græsk kylling med feta og oliven: (fra kogebogen: Fedt af!)


4 kyllingebryster, skåret i store terninger
1 spsk olivenolie
3 dl ris
1 løg, finthakket
4 fed oliven, finthakket (jeg brugte kun to)
5 dl hønsebouillon
1 dåse flåede tomater
2 tsk oregano
25 g fetaost (brugte meget mere)
10-12 sorte oliven
salt og peber

Opvarm olien, svits kødet i 4-5 min og tag det op. Svits ris, løg og hvidløg i 3-4 min. Tilsæt bouillon, tomater og oregano. Læg kødet i denne blanding, bring det hele i kog og lad retten simre i 15 min.
Smag til med salt og peber. Drys smuldret fetaost ovenpå og pynt med oliven.

Bagefter havde vi aftalt, at vi skulle lave konfekt, men da vi begge var meget trætte, blev det ikke til noget vildt, men vi fik da lavet marcipanbrød, som jeg skal sige fra manden smager godt.



Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com