Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 4. december 2011

Julehygge-dag med gode venner

Igår var dagen, hvor jeg havde inviteret en masse gode venner til julehygge-dag. Simpelthen fordi jeg synes at vi ofte ikke når at se hinanden i december, fordi det hele går op i stress og jag. Da der efterhånden er ved at være en del børn i vennekredsen, var der inviteret til eftermiddags julehygge, så alle havde en chance for at være med.

Det er selvfølgelig ikke muligt at samle alle, men det var da også meget godt, for vores stue er egentlig ikke så stor og den var fyldt godt op, så det passede helt fint.

Jeg havde sørget for gløgg, varm kakao, julethe, kaffe, sodavand og saftevand, så der var noget for enhver smag. Dertil skal der selvfølgelig lidt kage til, så jeg havde fået bagt en del fra Dr. Oetkers Juleopskriftshæfter, så der blev prøvet en masse nyt af: (opskrifterne vil komme på bloggen løbende)


Sådan så det ud inden der blev serveret. Jeg havde nemlig lavet et fint kagebord, så man kunne tage hvad man havde lyst til løbende, istedet for det stod og fyldte på bordet.

Min søster og veninde stod for at lave hjemmelavede æbleskiver.  Min søster havde lavet kanel-æbleskiver og marmelade-æbleskiver, som du vil kunne finde opskrifterne på her, når hun får lagt dem ind. Min veninde havde lavet almindelige æbleskiver, så det passede bare perfekt.

Sådan så kagebordet ud, da æbleskiverne var kommet på bordet (og de første havde fået lidt). Mums.


Dagen var bare super hyggelig og der blev snakket og spillet spil og alle virkede som om de havde en god dag.

Til dem der blev til aftensmad, var der sørget for en kæmpe gryde risengrød, så det blev julet i stor stil.
Share:

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud, og en rigtig god ide du der har fået:-)
    Rigtig god 2. søndag i advent.

    Krams fra Anne.

    SvarSlet
  2. Træk mig nu baglæns gennem fuglekassen, hvor er der mange småkager og lækre kager !!!! Der gad jeg da egentlig godt have været med ;) Hvor ser det altså bare hyggeligt ud.

    SvarSlet
  3. Det hele smagte mums, og skal nok få snøvlet mig færdig og lagt ind snarest :)
    Tak for en dejlig dag :)
    kram

    SvarSlet
  4. WOW, det ville jeg gerne have været med til, hvor ser det godt ud :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  5. Hvor ser det bare fantastisk ud! Det var da helt vildt :o)

    SvarSlet
  6. Anne-> Tak Anne. Mine gæster syntes heldigvis også det var en god idé :D Knus

    Kristine-> Haha... ruller totalt rundt på gulvet af grin.. Fedt udtryk! Det var super hyggeligt og der blev taget godt af kagerne :D

    Søs-> Tak søs! Er glaf for i hyggede jer:D Knus

    Birthe-> Det var også bare super hyggeligt. Dejligt når man kan mærke at alle bare hygger sig. :D

    Camilla-> TAK :D

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com