Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 5. februar 2012

Rachlette med gode venner

Jeg må da været gået i vinterhi. Beklager stilheden på bloggen, men synes slet ikke jeg får lavet noget som helst fornuftigt når jeg kommer hjem fra arbejde. Snotmonsteret kigger fortsat forbi i ny og næ og virker til at være flyttet permanent ind i perioder.

Lidt oplever jeg dog. I januar måned var jeg så heldig at have 3 skønne veninder på besøg til lidt lækker mad. Da det er veninder fra min kollegietid og temaet oftest var rachlette der, måtte det selvfølgelig være på sin plads at tage dette op igen.

Derfor så vores bord således ud og vi var sikker på vi havde med til 10 mennesker mere, men der skal altså lidt til når man rigtigt skal have rachlette:


Jeg skal se, om jeg kan huske hvad vi havde disket op med:
-Salat
-Tomat
-Agurk
-Peberfrugt
-Rødløg
-Squash
-Fetaost
-Mozarella kugler
-Revet ost
-Cocktailpølser
-Rejer
-Laks
-Spinat med champignon i
-Mini hakkebøffer
-Svinemørbradbøffer
-Hjemmelavede pomfritter
-Dej til kartoffelkager
-Dej til æggekage
-Flute
-Mini burgerboller
-Dressing

Desserten blev pandekager også lavet på racheletten serveret med is. (fik jeg desværre ikke taget billede af)

Jeg kan virkelig anbefale at lave kombinationen med laks og spinat med champignon i de små pander. Det smager skønt og er altid med på bordet når vi laver rachlette. Top det gerne med lidt revet ost.

Sådan så kartoffelkagerne ud, jeg vil ikke komme nærmere ind på opskrift osv, da det langt fra var en succes. Det var et nyt forsøg jeg synes vi skulle have med og det gik slet ikke. Så næste gang prøver vi en anden opskrift af.



Lidt af det der blev lavet på racheletten. Hakkebøffer, mørbradbøf, grillspyd æggekage med diverse fyld. Æggekagen varmes først i bunden inden den kommer ind under rachletten, da den her kun får varme ovenfra.

Jeg havde stået for at bage mini burgerboller, da jeg synes det er hyggeligt med al minimaden. Så jeg fik kreeret denne lækre burger:


Jeg kan virkelig anbefale denne menu, og der er næsten ingen grænser for nye ting man kan prøve af. Vi var stopmætte og alle fik noget de kunne lide, så en kæmpe succes.
Share:

4 kommentarer:

  1. Mums - det er så godt.
    Er længe siden vi sidst havde raclette-mani, men til fx. pandekagerne brugte vi ofte lidt frugt, kokos eller lign at hælde i panden mens de bagte.

    Underligt nok har vi aldrig lavet minihakkere, men det er da en genial ide med miniburgere :D

    SvarSlet
  2. Det ser super hyggeligt ud, Bianca. Håber, at du snart kommer ovenpå :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  3. Hej Bianca :)
    Sikke mange gode ideer til rachlette. Jeg laver det forholdsvis ofte, men har længe savnet inspiration.
    Mvh. Sofie

    SvarSlet
  4. Annika-> Rachlette er skønt! Og altid rart når man får nye input og gode idéer ;)

    Birthe-> Tak søde! Knus

    Sofie-> Godt du kunne få lidt inspiration. Søgte også efter ny viden. Det er jo altid sjovt at prøve nye ting af :)

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com