Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 16. maj 2012

Småkager i glas - værtindegave

Det skete at jeg var så heldig at skulle ses med nogle skønne piger og den ene havde lovet at lægge hus til.

Derfor skulle hun da have en lille ting. Jeg tænkte og tænkte og som den kage elsker jeg er, kom jeg selvfølgelig til at tænke på nogle af mine ynglingssmåkager, nemlig dem der herhjemme går under navnet "Farmors småkager". Egentlig ikke fordi der er nogen af vores farmødre, der har kreeret disse, men fordi jeg har fået opskriften af en veninde og der hedder den det.

Samtidig fandt jeg i gemmerne med hyggelige ting et fint glas, som var oplagt til formålet.

Derfor kom denne værtindegave til at se således ud:


Opskriften skal i selvfølgelig ikke snydes for, så den får i her: 
Antallet af småkager kommer selvfølgelig an på hvor stor i laver dem. Denne gang har jeg lavet dem af en spiseskefuld og andre gange er de lidt mindre, så det er lidt på slum. 

125 g margarine
90 g farin
90 g sukker
125 g mel
½ tsk natron
1 æg
lidt vaniliesukker
1 plade mørk chokolade, 200 g
2-4 håndfulde nødder

Chokolade og nødder hakkes. Gerne lidt groft.

Resten af ingredienserne blandes i og røres godt sammen.

Bages i 10 minutter ved 200 grader på nederste rille.
Share:

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja ikk?! Det synes jeg i hvert fald og det gjorde modtageren heldigvis også :)

      Slet
    2. Ja, det gjorde hun, og nu er de alle spist...så må jeg selv i gang med at prøve opskriften ;)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com