Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 7. august 2012

Rest fra fryseren - Kødsovs med kartoffelskiver i fad

Herhjemme forsøger vi jo at få brugt lidt af alle de rester, der har bosat sig i vores fryser uden der egentlig er sket mere.

Igår stod aftensmaden derfor på rest af kødsovs med kartoffelskiver i fad. Det var en af de gode rester, da der var masser af grøntsager i, så det slap jeg for at skulle ud og købe. Kartoflerne havde jeg også hjemme, men en slags sovs så det ikke blev for tørt lå jeg ikke inde med. Derfor blev min løsning at lave en masse af æg og mælk, men en rest creme fraiche, fløde eller alm. sovs kunne også være brugt. Øverst har jeg toppet med revet ost, ligeledes fra fryseren.


Fadet kan laves således:
- Rest kødsovs (Afhængigt af grøntsags mængden i kødsovsen kan der suppleres med grøntsager. Det kan være de sidste fra køleskabet eller måske en rest fra fryseren)
- Kartofler (kunne være fra fryseren) - tænker der både kan bruges kogte og rå, da man derved blot skal tage højde for det ved bagetiden.
- Lidt flydende så det ikke bliver så tørt (det kunne være creme fraiche, fløde eller alm. sovs evt. fra fryseren eller en rest i køleskabet)
- Revet ost eller anden ost til topping (måske der også her var en rest i fryseren)


Fadet er smurt med lidt olie. Derefter har jeg skåret kartofler i skiver, som herefter er dækket med kødsovsen.


Derefter er der lagt endnu et lag med kartofler og hældt væde ved. Her er det en æg og mælk blanding der er brugt.


Til sidst har jeg toppet med ost og så har det hele fået ca. 30 minutter ved 200 grader. Tiden kan variere efter om det er rå eller kogte kartofler. Jeg har brugt rå kartofler.
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com