Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 9. september 2012

Jam Tarts ala CookieCrumble

Endnu en gang har Kristine med bloggen CookieCrumble fristet mig. Denne gang var det mens vi var i sommerhus at jeg kom forbi dette indlæg, hvor hun fortæller om sine lækre Jam Tarts i miniformat.

Da jeg har været så heldig at Svansø har givet mig muligheden for at smage på deres marmelader, Cremet med henholdsvis hindbær og jordbær, var dette en opskrift jeg straks måtte gemme og prøve at når først jeg var hjemme igen. Jeg indrømmer derfor gerne - kagerne er bagt og også spist forlængst.

Dette var også årsagen til at jeg måtte have mig en minimuffins form i Kunst og Køkkentøj, da manden og jeg var et smut i Århus.

Meningen var egentlig at jeg ville bage og komme dem i fryseren til efter fødslen, men de nåede aldrig så langt for de smager altså skønt!



Opskriften skriver jeg her lige som Kristine, da jeg har fulgt den uden slinger, da den simpelthen var så nem og lækker.

Mørdej:
150 g sukker
150 g smør
250 g hvedemel
1 vaniliestang (eller 1 tsk vaniliesukker)
1 spsk vand
1 æg
+ marmelade til fyld

Skrab kornene ud af vaniliestangen, bland det med lidt af sukkeret og vend det herefter sammen med resten af sukkeret og ægget. Pisk det godt sammen og tilsæt dernæst det bløde smør og vand, og til sidst melet.

Ælt dejen godt sammen til den er glat og jævn. Stil den på køl en times tid og rul den herefter ud på et meldrysset bord.

Stik runde cirkler ud og placer dem i midten af muffinsformen. Herefter presses de ned i bunden af hvert sit hul i formen. Fyld herefter op med den ønskede marmelade (chokolade, marcipan, frugt og nutella kan også anvendes - kun fantasien sætter grænser) og bag ved 200 grader i ca 6-8 minutter. Hold øje med dem, da de er færdige, når kanten af dejen bliver sprød og gylden.





Share:

4 kommentarer:

  1. FEDT du også elsker dem Bianca! De er ganske enkelt henrivende ;) Prøv at lav dem med nutella en dag også - huha en synder ;) MUMMMF!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh det kunne jeg godt forestille mig. ;) Blir da helt i bagehumør :)

      Slet
  2. Hvor er de fine! Tror dog at du skal have rettet navnet fra Samsø til Svansø?.. ;-)
    Mvh. Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle. Gud ja det er da helt forkert. Det der autokorrektur kan altså godt gå lidt galt indimellem. Tak for info - det er rettet :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com