Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 12. september 2012

Kerteminde Kirsebærfestival

Den sidste dag manden og jeg havde ferie brugte vi i Kerteminde sammen med mine forældre. Der var nemlig Kirsebærfestival, hvilket jeg endnu har haft til gode at kigge nærmere på.



Da vejret jo var skønt startede vi ud med at købe en kirsebær softice. Sjovt og anderledes softice som jeg sikkert også ender med at købe næste gang jeg kommer forbi en sådan.



Dernæst skrev vi os op til at lave lidt retter med kirsebær, hvilket man kunne komme til at gøre helt gratis og så selvfølgelig smage på dem bagefter. Der var dog lidt ventetid til vi skulle prøve det af, så næste stop blev madmarkedet. Det kostede lidt at komme ind, men så var der ellers også skønne boder, hvor man kunne få lov at se og smage de lækre sager der var med.




En af de første boder der tiltrak min opmærksomhed var Friis-Holm. Nu elsker jeg jo alt hvad der har med chokolade og sådanne søde sager at gøre, så jeg måtte forbi og prøvesmage.


Han laver altså virkelig lækker chokolade ham Friis-Holm. Synes også det var super hyggeligt at han selv stod i boden, så man fik en god snak og forklaring bag den enkelte type chokolade. Du kan læse meget mere om hans chokolade her www.friis-holm.dk. Jeg fik da også købt lidt chokolade med hjem. Manden min syntes dog det var noget dyrt for sådan en plade, så jeg må se hvad jeg kan finde på at trylle frem af den.



Selleberg var selvfølgelig også at finde, men der var desværre rigtig mange mennesker og min tålmodighed holdt ikke helt til at stå i kø der. Kender også deres produkter rimelig godt efterhånden og ingen tvivl om at det er super lækre sager de laver.


Et andet sted der faldt i min smag var Gårdbutikken Trekløver. De havde nogle super lækre pølser og postejer med.


Her kom manden min og jeg til at købe lidt lækker kødpølse med hjem sammen med en postej, som kunne komme direkte i fryseren, så den er klar til at blive bagt når vi synes tid er. Virkelig lækre sager, som jeg helt sikkert skal have fingrene i en anden gang, hvor der skal lidt ekstra lækkert på bordet. Samtidig er der tale om to fynske herefordbesætninger, der samarbejder om denne butik og jeg må se at de her på Fyn kan finde ud af det der med specialiteterne. Læs meget mere om Gårdbutikken Trekløver på www.gaardbutikken-treklover.dk.

Derefter gik turen forbi Mosegaard, som faktisk ligger nede omkring hvor mine forældre bor, så de kender jo hinanden allesammen. Jeg havde dog ikke smagt deres produkter før og endte da også med at falde for deres forskellige typer chutney.




Her kom vi da også hjem med lidt. Det blev til deres ribs- og rødløgsrelish.


Kom også til at købe denne lækre nøddecreme, men kan slet ikke huske hvem der var der var forhandleren, men godt det smager den da.

Det sidste sted jeg bare måtte have noget med hjem fra, var Nybo Frugtplantage. Her var det muligt at smage deres forskellige æblemost af og i festivalens tegn endte vi med en æblemost med kirsebær. Læs meget mere her www.nybrofrugt.dk



Alt i alt så min pose således ud (dog efter at kølevarerne var kommet i fryser og køleskab)


Share:

7 kommentarer:

  1. Jamen Bianca, det jo længe siden den festival sluttede. Griner.
    Jeg var også deroppe og bloggede også om det. Det var hyggelige, men der var ALT for lidt mad med kirsebær. Men jeg er også helt skeløjet med kirsebær.
    Jeg havde Musse med, som ikke var begejstret for at slentre mens vi kiggede og snakkede.
    Har du brugt noget af det du købte til noget specielt
    VH KunstnerKram aka Hanne : D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen nu har jeg jo også flere gange fortalt at overskuddet ikke har været til at blogge en masse her til sidst i graviditeten, så der er en grund til indlæggene først kommer nu.
      Jeg har heller ikke nået at bruge en masse af det jeg har købt, da jeg jo lige har født, så mit fokus ligger et lidt andet sted lige nu ;)
      Du skulle prøve at lave retterne med kirsebær, som de tilbyder man kan gøre. Se meget mere om det i mit næste indlæg ;)

      Slet
    2. Det ved jeg godt. Jeg driller dig bare. Tillykke med hende og kan godt huske vi snakkede om dit underskud til grøn koncert i juli. Jeg vil lige tjekke del 2 ud..

      VH Hanne

      Slet
  2. En rigtig hyggelig dag, som vi helt bestemt må gøre om til næste år, denne gang sammen med Amilia også. Og måske M,R & M også.
    Knuser

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var super hyggeligt. Mon ikke vi finder ud af at gøre det igen en anden god gang :) Knus

      Slet
  3. Jamen altså! Helt ærligt - kirsebærsoftice??? Det er jo mine to ynglingsgodter puttet sammen i ét!!! Det er simpelthen ikke fair at jeg ikke kan få lov til at smage sådan en herlig omgang... Det ser godt nok lækkert ud alt det du har fået skrabet dig med hjem... Måske skulle man tage en tur til Fyns land og deltage næste år... hmm...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe. Det smagte altså også super godt. :) Kan da godt anbefale en tur herned af. ;)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com