Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 2. september 2012

Køleskabet tømmes - rugbrødsmadder

I onsdags havde vi planlagt at menuen skulle stå på rugbrødsmadder, da vi efter weekenden med familien, var endt med at have en del pålæg i køleskabet, som skulle bruges her og nu.

Her fik jeg også brugt mine syltede gulerødder og kan virkelig anbefale dem som tilbehør på sådan en mad.

Vi nød madderne sammen med en æblemost med kirsebær fra Nybo Frugtplantage. Den er købt på Kerteminde Kirsebærfestival i juli måned. Den smager virkelig skønt og kan varmt anbefales. Vi køber i hvert fald gerne æblemost fra Nybo Frugtplantage igen.




Madderne på den ene tallerken:
- Leverpostej med røget filet og agurk
- Tunsalat med snackpeber
- Hamburgryg med mayonnaise, syltede agurker og tomat


Den anden tallerken:
- Kalkunfilet med røræg
- Spegepølse med remoulade
- Leverpostej med ristede champignon og bacon
- Kalkunfilet med mayonnaise, syltede gulerødder og tomat
- Hamburgryg med mayonnaise og tomat

Det er helt sikkert ikke sidste gang, at vi spiser pålæg på denne måde. Det gør det bare lidt mere lækkert når madderne er anrettet lidt fint og med lidt lækkert tilbehør. 
Share:

1 kommentar:

  1. Der er intet som en god gang rugbrødsmadder - billederne minder mig om da jeg var barn, og min mor indimellem smurte et lignende fad til mig og mine søskende (:

    - Anne

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com