Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 14. september 2012

Nyt pift til plettede stofbleer

Et af de projekter jeg havde til lillepigens udstyr, var at få farvet de stofbleer jeg har arvet, som desværre havde fået et slidt look eller pletter.

Da jeg gerne ville have det var en farve, der var lidt neutral, så de kan bruges af senere børn i familien, valgte jeg en stærk orange, som jeg derefter ville lave tryk på.

Den orange farve er købt i Panduro og er en farve, som man farver med i vaskemaskinen. Super smart og helt sikkert ikke sidste gang jeg farver tøj på den måde.


Derefter havde jeg fundet nogle trykpuder, som jeg syntes var super søde til formålet.



Man skal virkelig være påpasselig med farven, da trykket ellers går igennem på bagsiden, og da jeg gerne ville trykke på begge sider, måtte det ikke gå for tydeligt igennem. Det drillede lidt i starten, men lykkedes til sidst.

Den måde farven påføres er ved at farven hældes på en tallerken, og man bruger en svamp til at suge farven op med og derefter duppe på selve trykpuden. Farven til trykket er ligeledes købt i Panduro og er en farve til netop trykning. Når trykket et tørt stryges bagsiden af stoffet ved bomuldsvarme, så farven bliver bundet i stoffet.

Jeg er selv ret godt tilfreds med resultatet. Efter farvning er stofbleerne vasket adskillige gange på babyprogram, så vi er sikre på at de ikke kommer til at drille den sarte babyhud.


Share:

10 kommentarer:

  1. Hvor er de bare blevet fine.
    God weekend.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  2. Det blev bare super flot og dejlige stoftryk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja du har jo slet ikke nået at se dem IRL, så må lige vise dem når vi ses senere ;)

      Slet
  3. Det ser bare rigtig fedt ud Bianca! Ihh det kan være jeg skal prøve det, når nr. 2 engang melder sig, for de hvide bleer vi har kunne altså også godt trænge til en opfriskning ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja synes bare det giver et rigtig dejligt pift. Kan dog godt anbefale at gå igang lidt før. Jeg nåede kun lige at blive færdig og var godt træt af farven orange på et tidspunkt ;)

      Slet
  4. Det ser jo super godt ud. Det må jeg igang med at prøve når vi engang kommer på plads i den nye lejlighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg du skulle. Er altså lidt sjovt at have noget andre ikke har ;)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com