Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 19. november 2012

Fotografens 30 års fødselsdag

Min svoger bliver 30 år - ham fotografen jeg har fortalt jer om, i ved nok. Det skal selvfølgelig ikke gå ubemærket hen, så derfor havde min søster arrangeret at hele familien kom forbi og overraskede ham med mad og fødselsdagshygge.

Jeg skyndte mig selvfølgelig at melde mig til at stå for kagen, for kan altså godt mærke at det kribler lidt for at få lavet lidt flere kager. Det er jo desværre ikke mange jeg får lavet med en baby i huset.

Fotografen er ikke så super glad for alle de mousser, jeg plejer at putte i kagen, så derfor aftalte jeg med min søster, at den selvfølgelig skulle tilpasses derefter. Derfor er det en ganske almindelig chokoladekage og så med lidt chokolade ganache i midten - ikke for meget, men tilpas til der lige var et ekstra pift. For at holde mig i samme tråd, er kagen også smurt op med chokolade ganache 1:1.


Kameraet er lavet i Rice Krispie Treats (RKT), så det ikke blev for tungt til kagen.

Indhold:
Kage: Chokoladekage
Fyld: Chokolade ganache
Smørcreme: Chokolade ganache 1:1
Overtræk: MMF
Pynt: MMF, sort sugar paste fra Panduro, RI, Kamera lavet i RKT, smurt op med en rest smørcreme fra fryseren og overtrukket med sugar paste fra Pandro. 
Share:

12 kommentarer:

  1. Hvor er den da bare super FED ... Rigtig godt lavet :-D

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hold nu op, hvor er den smuk bianca. Du er sgu en knag til det der ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Kristine. Du er nu heller ikke dårlig i et køkken ;)

      Slet
  3. Hvor er den blevet flot den skal han nok blive glad for

    SvarSlet
    Svar
    1. Han blev rigtig glad for den, så det er bare super dejligt :)

      Slet
  4. Hej bianca super flot kage, jeg skal prøve at lave den i weekenden, hvad har du brugt til at tegne på kameraet, er det en sølvtusch, jeg har en men synes ikke rigtig at den farver rigtig 😋 kagehilsen Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine. Tusind tak :) jeg har brugt lidt sølv pulver opløst i lys alkohol. Derefter har jeg skrevet med en tynd tus. God arbejdslyst :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com