Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 11. februar 2013

Muffin Monday - Morgenmadsmuffins med jordbær, brombær og hvid chokolade

Idag får vi herhjemme besøg af mødregruppen. Derfor synes jeg der skulle lidt lækkert til, så jeg har været igang i køkkenet. En af de ting der bliver serveret er disse morgenmadsmuffins.


Opskriften jeg tog udgangspunkt i har jeg lavet her.

Da jeg havde lidt andre ingredienser hjemme og fik lyst til at komme lidt hvid chokolade i, endte opskriften med at lyde således:


Der bliver 12 stk af opskriften.

150 g jordbær (brugte frosne)
225 g brombær (brugte frosne)
1 tsk citronsaft
60 ml olie
2 æg
1 moset banan
1 tsk salt
1/4 tsk stødt muskatnød
½ tsk natron
1 knsp kanel
225 g hvedemel
220 g sukker + 3 spsk
140 g hakkede valnødder 
1 håndfuld hakket hvid chokolade

Tø jordbær og brombær op i en skål.

Når bærrene er tøet op tilsæt 3 spsk sukker og mos bærrene sammen med sukkeret. Lad stå i ca. 15 minutter.

Bland mel, kanel, natron, muskatnød og salt sammen i en skål.

I en anden skål piskes de mosede bananer sammen med æg, olie, 220 g sukker, bær og citronsaft.

Bland de tørre ingredienser i de våde.

Fold valnødder i og fordel dejen mellem de 12 muffinsforme.

Bages ved 200 grader i 20-30 minutter.


Derudover kommer der lidt hjemmelavede fedtfattige æbleboller på bordet og en gang fastelavnsboller. Så jeg håber pigerne har husket den gode appetit.

Dagens bord



Share:

2 kommentarer:

  1. Guf Bianca :D De ser bare SÅ lækre ud! Dem må jeg da putte på morgenbordet en dag, hvor der skal lidt ekstra forkælelse til...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også super nemme at lave og smager skønt :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com