Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 24. juni 2013

Madplan uge 25 og uge 26 - et sundere alternativ

Så er det vist tiden at få delt et par ugers madplaner med jer. Som jeg nævnte sidst har det været en sundere version vi har kørt i et par uger. Det er derfor ikke de vilde kager og søde sager jeg har berettet om, men det er der en helt logisk forklaring på. For første gang i mit liv har jeg nemlig valgt at gå på kur. Det er så ikke kur i den forstand, at jeg sulter mig eller noget. Næ nej - vi har bare fået en masse grønt på bordet og holder pause fra kartofler, pasta, hvedemel og andet i den stil. 

Samtidig har der været planlagt træning på ugeplanen, så jeg har også brugt en del tid på at få bevæget kroppen. Da jeg endnu engang har problemer med mit knæ (en gammel ski-skade) måtte jeg droppe løbet og træner derfor styrketræning og cross-trainer. 

Mens vejret var godt, var det udendørs jeg fik styrketrænet. Synes det er fantastisk når man kan tage træningsmåtte og sko under armen og komme ud når vejret er godt. 

 
Vi er dog ved at være ved vejs ende på den meget intensive kur og jeg glæder mig altså til at få en god rugbrødsmad. Der er dog ingen tvivl om at en del af maden er kommet for at blive, for hvor er det fantastisk med al den energi man får og så smager det jo skønt. 
 
Uge 25: 
Mandag: Rest fra søndag
Tirsdag: Blomkåls-tzaziki med grøntsagskødboller
Onsdag: Rest fra tirsdag
Torsdag: And med sommegrønt
Fredag: Rest fra torsdag
Lørdag: Ovnbagt fisk i karryfløde
Søndag: Sankt Hans - Grillet svinemørbrad på spyd med tomatsalat og hvidkålssalat

Uge 26:
Mandag: Rest fra lørdag
Tirsdag: Bulgursalat med rødbedecreme
Onsdag: Rest fra tirsdag
Torsdag: Rødbede salat med en eller anden slags kød
Fredag: Rest fra torsdag
Lørdag: Bøfsalat med grillede squash og aubergine
Søndag: Rester
Share:

2 kommentarer:

  1. Du er godt nok en sej kvinde! Håber jeg har din viljestyrke, når lillepigen har meldt sin ankomst og vi er kommet over den første "rede-tid" - jeg vil nemlig rigtig gerne tilbage i form hurtigt igen, både for min og for ungernes skyld - der skal jo en del energi til at holde styr på to rollinger ;)
    Lækre madplaner, det er godt at se, at sunde alternativer ikke lyder kedelige :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har det også taget mig 9 måneder at nå dertil ;) Det hjælper også noget på det at manden har bakket 100% op. Er så heller ikke helt tilfreds med resultatet, så må se hvordan det ser ud om et par måneder. Madplanen holdes i hvert fald i samme stil for næste uge ;)
      Ja synes jeg skal bruge meget energi på en kravleglad og meget aktiv pige, så kan kun forestille mig hvor meget der skal bruges på to aktive krudtugler :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Follow by Email

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com