Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 16. juli 2013

Amo Surdejsbrød

Nu har vi den sidste måneds tid holdt os fra mel og jeg har derfor virkelig savnet at bage.

Da mine bedsteforældre kiggede forbi i weekenden måtte jeg derfor i sving. Jeg havde en kasse fra Amo stående og hvad gemte sig der; en pakke Amo Surdejsbrød.

Jeg er normalt ikke den der bruger færdigblandinger, men denne lød så lækker, at jeg måtte se om den levede op til forventningerne.

Samtidig tiltaler det mig virkelig at jeg ikke skal starte op på en surdej og sørge for at holde den i live. Jeg må jo nok indrømme, den så nok var død forlængst. Måske jeg lærer det en dag, men er ikke nået dertil endnu.


Resultatet blev 2 lækre brød og når jeg skriver lækre, mener jeg virkelig LÆKRE. De fik sprød skorpe og havde en rigtig lækker krumme.

Jeg valgte at lade dejen kold hæve over natten og hvor var det altså bare legende let.

Det eneste du skal bruge ud over melblandingen er gær, olie og vand.

Jeg halverede mængden af gær, da den skulle kold hæve i køleskabet over natten. Ellers blev det hele blandet godt sammen i min Kenwood og derefter sat på køl. Hurtigt og nemt.

Morgenen efter var det bare at tage dejen ud af køleskabet, forme den til 2 brød, lade dem hæve og så i ovnen. Værsgo - hurtigt og lækkert brød til morgenbordet.

Faktisk tror jeg, at jeg vil tilføje lidt valnødder næste gang jeg bager brødet og eventuelt lave små lækre valnøddeboller istedet.

Dette indlæg er sponsoreret, men meningerne er mine egne. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com