Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 11. september 2013

Rejse med baby - Et rejsebureau fejler stort!

Jeg har tidligere lovet at skrive lidt om vores ferie til Kos og om at rejse med en baby på 10 måneder. Det har ladet vente på sig, og der er der en årsag til.

Man kan på ingen måder planlægge sig til en god ferie, men man kan bestemt give sig selv nogle forudsætninger der kan gøre det hele lidt nemmere. Det synes vi også at vi havde gjort. Jeg havde på forhånd sagt, at jeg denne gang syntes, vi skulle tage med et charterbureau, for så havde vi da nogen at spørge til råds på destinationen.

Samtidig var det store krav til opholdet, at det skulle være en lejlighed med 2 værelser. Dette for vi selv kunne styre vores mad, da prinsessen på det tidspunkt ikke spiste så varieret, men også for at vi kunne lægge hende i seng om aftenen i soveværelset, mens vi kunne være i stuen og på altanen. Dette levede vores hotel bestemt også op til.

Hvad der dog mangelede og som også stod højt på prioriteringslisten var en børnepool. På rejsebureauets hjemmeside var oplyst, at der var 2 pools, hvoraf den ene var en børnepool. Der var derfor ingen tvivl fra vores side, da vi bestilte rejsen. Min tanke var; er der en børnepool er det også et børnevenligt hotel.

Der var dog ingen børnepool på hotellet og kalde det børnevenligt kan jeg heller ikke. Bevares de var da glade for at sige hej til vores baby, men så var det vist også det. Da vi spurgte efter en højstol til lejligheden fik vi denne stol udleveret.


Jeg er glad for Amilia ikke var yngre, for så var hun simpelthen gledet ud af den, hvilket hun også var på vej til et par gange - hun sidder bestemt ikke stille.

Derudover var vi de eneste på hotellet med børn og måtte flere gange bede de unge mennesker, der boede omkring os om at skrue ned for musikken, for vi kunne ikke høre hvad vi sagde til hinanden på altanen.

Det største problem for os var dog den manglende børnepool. Amilia var da heldigvis så lille, så bare vi var i nærheden, så gik det nok der ikke var andre børn.

Den manglende børnepool betød, at vi allerede på stedet klagede over problemet hvor vi fik beskeden, at vi kunne få 1200 kr. i kompensation eller betale 8000 kr. for at få et nyt hotel. Jeg ved ikke hvor mange, der kan betale 8000 kr. ekstra på en ferie, men vi kunne i hvert fald ikke.

Løsningen blev at vi fik lov at benytte et hotel på vejens børnepool. Dem der har små børn kan forestille sig alt det vi skulle overveje og huske at pakke ned, for at gå over til en anden pool, istedet for den nemme løsning med bare lige at smutte op i lejligheden. Samtidig føler man virkelig, at man trænger ind på et andet hotel, når man kommer der med alle sine pakkerier og folk tror vi lige sniger os til en dukkert.  Jeg trængte til ferie da vi kom hjem. Havde jeg vidst at en ferie ville kræve så mange overvejelser, og at vi skulle rykke sådan rundt hver dag, havde jeg bestilt et hotel tættere på stranden uden pool.

Jeg har selvfølgelig sendt en klage efterfølgende og har gået og ventet på svar på denne efter vi kom hjem. Heri oplyser jeg også, at jeg vil skrive dette blogindlæg, så Falk Lauritsen ved godt at de får en grim anmeldelse med fra mig. For ja - det var Falk Lauritsen vi rejste med. Et rejsebureau jeg på ingen måde havde forestillet mig ville behandle deres gæster på denne måde. De har indrømmet manglen af poolen, men kalder det et mindre irritations moment, da vi jo kunne gå over til den anden pool. Den person der har skrevet det til mig, må virkelig ikke have børn eller have prøvet at føle sig fremmed på det sted, hvor man egentlig bare skulle hygge sig og slappe af.

Vi fik tilbudt en yderligere kompensation, men bestemt ikke nok til at opveje den skuffelse og det arbejde vi måtte ligge i at få nogle hyggelige timer, på trods af at vi hver dag måtte finde et andet sted at være end på vores eget hotel. Jeg har derfor sendt klagen videre til pakkerejse ankenævnet, men her er ventetiden 8-9 måneder, så hvornår vi får en afgørelse må tiden vise.

Jeg kan derfor kun, sige jeg er skuffet, vred og ked af det. Derudover kan jeg konstatere, at jeg har en super sej datter, der tog varmen og flytteriet i stiv arm. Aner virkelig ikke hvad vi havde gjort, hvis hun havde været en sensitiv baby, hvor bare det at ankomme til hotellet var forandring nok. Det er derfor ikke sidste gang vi tager ud og rejse med baby, men bestemt den sidste gang vi rejser med Falk Lauritsen.

Anmeldelse af Falk Lauritsen
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com