Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 12. september 2013

Temafest - Peter Plys picnic - Dækkeservietter - DIY

En af de ting, som jeg er rigtig godt tilfreds med fra Amilias fødselsdag, er dækkeservietterne. De blev lige som jeg havde forestillet mig, og så er det altså super smart, at de kan gemmes og bruges igen. Måske en dag prinsessen vil holde te selskab, hvem ved.

Det skal du bruge:
- Papir i følgende farver: Orange, sort, gul, rød, pink, lyserød og blå
- 1 saks
- 1 limstift
- Skabeloner
- 1 stk permanent marker
- Lamineringsmaskine
- Lamineringsark i A4

Her gjorde jeg mig mange overvejelser, især med tigerdyrets hale. Den skulle bare være helt perfekt. Derfor lavede jeg først selve halen, så jeg vidste var stor den var. Tegnede den over på orange papir og klippede derefter striberne ud:


Derefter var idéen skabt og jeg måtte i sving med resten.

Tigerdyr:
- Først laver du den sorte bund til Tigerdyrs hale.
- Derefter klipper du de orange mellemdele ud og limer dem på halen.
- Klip de sorte streger til ud og lim dem på et orange A4 ark.
- Lim halen på og laminer dækkeservietten.

Peter Plys:
- Klip den sorte bund til Peter Plys´ ører ud først.
- Derefter klippes selve øret i gul og limes oven på.
- Del et rødt A4 ark på midten på den lange led.
- Lim det på et gult A4 ark.
- Lim ørerne på og laminer dækkeservietten.

Grisling:
- Klip den pink bund til ørerne ud.
- Klip den lyserøde del til ørerne ud og lim ovenpå den pink.
- Del et pink A4 ark på midten på den lange led og lim det på et lyserødt A4 ark.
 -Tegn sorte lige streger henover. Stregerne skal have mellemrum på 2 cm og du starter fra bunden af dækkeservietten.
- Lim ørerne på og laminer dækkeservietten.

Æsel:
- Klip den sorte bund til halen ud.
- Klip de enkelte dele ud til sløjfen, halen og sømmet
- Lim dem på den sorte bund og lim det på et blåt A4 ark.
- Laminer dækkeservietten.

Ved at laminere dækkeservietterne til sidste kan de gemmes og bruges igen. Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg laver mine egne dækkeservietter.

Skabelonerne får du lige her, jeg ligger dem ind som billedfiler. Du kan derfor blot kopiere dem og printe dem ud i A4 størrelse, så passer de i størrelsen.





God fornøjelse!
Share:

2 kommentarer:

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com