Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 22. oktober 2013

Årets halloween græskar

I weekenden var familien samlet hos mine forældre. Vi er ved at være en del når vi ses, da min søster kommer med mand og 2 børn og jeg har jo manden og prinsessen med. Der blev hygget med børnene og spist god mad. 

Derudover var der lidt forskellige projekter, der skulle kigges på og et af dem var dette års græskar. 


Min søster havde investeret i et græskar sæt, så det skulle være nemmere at skære ud. Jeg lånte kniven, der hørte til og den var altså god. Kunne virkelig godt overveje at købe sådan et sæt, da det altså går noget hurtigere end med en urtekniv, som vi ellers plejer at klare os med. 

Jeg endte med at skære to stks i år, da min mor og søster havde købt et ekstra. Jeg har derfor lavet edderkoppen ude til venstre og græskarheksen. Da jeg havde sat heksen lidt langt nede på græskarret fik det lige en lille edderkop også. 

Min søster har så lavet Jack the pumpkin aka Jack the skeleton, som er en Disney figur. 

Min mor og nevø fik lavet det store fine til højre. 

Skal du lave græskar i år eller har du en anden god efterårs tradition du vil dele? Måske I har en helt anden efterårs tradition? 



Share:

2 kommentarer:

  1. Ej hvor er i bare seje til det der græskar-halløj! Har i så også brugt indholdet til noget lækkert?
    Jeg kunne godt tænke mig at få skåret et græskar, men tror ikke der bliver overskud til det i år, det er ellers bare så hyggeligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :)
      Indholdet fik min mor lov at beholde. Tror hun droppede græskarkødet, men vi gemte i hvert fald kernerne. Tænkte de skulle ristes, så nu må vi se om hun når det.
      Kan godt forstå hvis overskuddet ikke lige er der i år. Der skal være tid før det er hyggeligt :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com