Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 13. oktober 2013

Efterårstur i Legoland

Sidste weekend tog vi et lille smut i Legoland. Det blev en tur i typisk dansk efterårsstil, nemlig koldt og vådt. Det var jeg heldigvis den eneste, der led under, da jeg desværre ikke havde fået nok tøj på, men ellers var alle vist pakket godt ind.


Det var vores første tur i en dansk forlystelse med prinsessen. Så vi var spændte på hvordan det skulle gå og hvordan faciliteterne til dette var. Jeg har aldrig været i Legoland før, så jeg glædede mig super meget.

Vi havde min søster, svoger og begge nevøer med. Den yngste var kun 6 uger, så det første mål var babycare centret. Her er jeg vildt imponeret. Det er virkelig super faciliteter, men der bliver desværre hurtigt fyldt op, hvilket er fuldt forståeligt.


Da børnene er fra 6 uger til 3 år startede vi vores tur i Duploland, hvor ungerne fik frit løb. Amilia var især begejstret for de små legohuse og for at pille rundt i de opstillede kasser med duploklodser.



Samtidig har hun lige fundet ud af hvad en rutsjebane er, så der kunne vi blive ved og ved.


Et andet sted vi fik en del tid til at gå var i midten af parken. Her er der bygget en masse små byer og områder både fra Danmark og andre lande. Min nevø på 3 år var især fascineret af alt der kørte eller sejlede. Biler, tog, busser og skibe bevæger sig nemlig rundt, så han var helt fortabt i denne verden. Jeg er sikker på fantasien har arbejdet på højtryk.




Derefter var det tur rundt i resten af Legoland mens de to små sov. Vi fik ikke prøvet en masse vilde forlystelser, da vi var afsted på børnenes præmisser og det først og fremmest var vigtigt, at de synes det var sjovt. Min nevø på 3 år nåede da også ud og køre tog, sejle båd og køre zafai.

Der er derfor en del af Legoland vi gik rundt i, men ikke rigtig blev hængende ved. Det må blive når børnene bliver større. Jeg synes det er super smart, den måde de har valgt at dele Legoland op, så man kan holde sig til et område, der er aldersvarende med børnene, og de derfor føler, de får en stor oplevelse uden man skal rende alt for meget rundt.

Vi glæder os allerede til vi skal afsted igen. 
Share:

4 kommentarer:

  1. Vi har også lige været i Legoland i dag.
    Her var vejret heldigvis rigtigt fint.
    Vi har dog været der mange gange da vi jo bor i Billund.
    Sikke nogle flotte og kreative kager du laver.
    Det må være et tålmodigheds arbejde.
    Jeg kan godt forstå at du følte at i havde fået en dårlig behandling af lægen da i var på skadestuen. Det lyder da også helt urimeligt. Han skulle nok være blevet hjemme fra jobbet den dag.
    God og dejlig dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med en tur i Legoland. Klart at I kommer der tit når I bor lige i nærheden. Jeg er oprindeligt fra Falster, så der kørte vi altid i Lalandia. Så det har meget at sige hvor man er bosat.
      Tak for ros af kagerne. Tålmodig har jeg ikke det vilde af, så er nok meget godt at jeg ofte er alene i køkkenet ;)
      Ja den læge havde da vist en ekstrem dårlig dag. Vi arbejder på at få en klage afsted.
      Tak for din fine hilsen - altid dejligt :)

      Slet
  2. Tak fordi vi måtte komme med :)

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com