Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 20. oktober 2013

Fordej til honningkager - Efterårsweekend med et strejf af jul

Denne weekend har stået i efterårets tegn med familiehygge og udhulning af græskar. Årets græskar må I dog lige vente lidt med at se, for det jeg vil berette om ligger lidt ud i fremtiden, men dog ikke så langt væk endda.

Herhjemme er jeg nemlig begyndt på juleforberedelserne. For nogen er det alt for tidligt, men her giver det et overblik over en jul, der ellers godt kan blive lidt kaotisk, når man gerne vil give ens lille pige det hele og samtidig er totalt juletosset selv.

Ud over der er lagt lidt planer i kalenderen, samt lavet lidt kreativt har jeg forberedt fordejen til dette års honningkager. Ligesom sidste år laver jeg sammen med Anne fra bloggen Maden i mit liv! honningkager ud fra Claus Meyers opskrift. De smagte skønt sidste år, så jeg glæder mig til, at jeg kan sætte tænderne i dette års produktion.


Note til mig selv: Jeg havde lykkeligt glemt hvor hårdt det er for armene at ælte denne fordej, men hvad gør man ikke for at få gode honningkager.

Hvornår begynder du på juleforberedelserne?

Skulle du have lyst til at deltage i dette års honningkageproduktion, så er det bare med at kigge forbi mit indlæg fra sidste år eller forbi Annes blog efter opskriften. God fornøjelse!
Share:

10 kommentarer:

  1. mums glæder mig til at smage :)

    SvarSlet
  2. Nu er du den anden der skriver om fordej til honningkager. Sidste år var jeg for sen på den, så nu må jeg nok hellere tage mig sammen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det bare i sving. Det vil du helt sikkert ikke fortryde :)

      Slet
  3. Nååååååååååååå, det var godt :-)
    Jeg kan ikke forstå, du syntes det var så hårdt at ælte fordejen? Jeg mener først det blev hårdt sidste år, da jeg skulle i gang med selve dejen og have blandet fordejen i. Bruger du flydende eller fast honning, for det kan selvfølgelig være en del af forklaringen :-)

    Krams.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Ja den skulle jeg ikke have hængende på mig. Vupti var der lavet fordej ;)
      Jeg tror det er fordi jeg bruger fast honning. Jeg er så heldig at kunne hente dansk honning til billige penge. Det kræver dog lidt flere kræfter at ælte, men så sparer jeg da den træning ;)
      Knus

      Slet
  4. Herhjemme er der ikke den store begejstring for honningkager, så det er ikke just det vi begynder med, når der skal forberedes til julen. Jeg skal snart begynde på de hjemmelavede julegaver og lidt nyt julepynt, men det bliver først når de andre babyprojekter, jeg har liggende, bliver færdiggjort... Jeg glæder mig til at se resultatet af dit hårde arbejde ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er sikker på der nok skal komme nogen julerier fra din hånd. Det plejer der da ;)
      Hvilke babyprojekter har du gang i?

      Slet
  5. Nååååååå på den måde. Ja, så bliver dejen nok lidt fastere. Men der var jo rigtig mange, der skrev til mig sidste år og sagde, at det ikke var så slemt at lave dejen, hvis den lige kom i mikroovnen inden udrulning, så det må du hellere huske, medmindre du også vil træne, når kagerne skal formes ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Tak for fiffet. Det kan være jeg skal benytte mig af det :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com