Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 29. oktober 2013

Madplan uge 40, 41, 42 og 43

Herhjemme har vi virkelig kunnet mærke at efteråret et kommet. Det er især Amilia og jeg, der har været påvirket af det, da vi begge har været en del syge indenfor den sidste måned. Derfor har manden min også taget sig af en del af madplanen, som ellers er mit ansvar i hverdagene.

Derfor gik jeg beklageligvis glip af at lave pulled pork, som jeg egentlig havde glædet mig til at prøve af. Heldigvis gik jeg ikke glip af at spise det, så det var denne skønne burger, jeg kunne sætte tænderne i.


Da jeg ikke har været super motiveret til at lave maden, er det heller ikke madplaner I har set så meget til herinde. De bliver dog stadig lavet. Vi sidder gerne i weekenderne og lavet et overblik over ugen der kommer, det giver lige lidt ekstra overskud, at man ved hvad der skal ske. Samtidig gør det det også nemmere at se, hvilke dage der er tid til lidt ekstra og hvilke maden skal på bordet rimelig hurtigt.

Vi er dog begyndt at lade være med at planlægge mad for weekenderne, da vi ofte ikke rigtigt har nogen planer endnu, og derfor ikke ved hvad vi finder på. Så bær over med mig. Jeg har vist ikke lige fået noteret hvad vi så er endt med.

Uge 40
Mandag: Suppe
Tirsdag: Svinemørbrad med krydderost og bacon. Hertil hvidkålssalat til os og kartofler til A.
Onsdag: Rest tirsdag
Torsdag: Rest mandag
Fredag: Bulgurssuppe (rest fra fryseren), øllebrød til A.
Lørdag: Tom
Søndag: Tom

Uge 41
Mandag: Tærte med de grøntsager der er i køleskabet.
Tirsdag: Suppe med bulgur (rest fra fryseren - fik vist ikke spist det i uge 40 alligevel)
Onsdag: Grøntsagslasagne: Brug squash og aubergine som lasagneplader.
Torsdag: Rest fra onsdag.
Fredag: Pulled pork burger
Lørdag: Tom
Søndag: Tom

Uge 42
Mandag: Kogt skinke med kartofler og grønt.
Tirsdag: Pulled pork burger (rest fra fredag)
Onsdag: Kartoffel- og hvidkålsmos med kogt skinke.
Torsdag: Lammeburger
Fredag: Kartoffel- og hvidkålsmos med lam.
Lørdag: Spise ude
Søndag: Tom

Uge 43
Mandag: Kyllingesuppe med kyllingekødboller
Tirsdag: Tomat tærte med kyllingekød
Onsdag: Rester fra mandag
Torsdag: Rester fra tirsdag
Fredag: Risengrød
Lørdag: Fadkoteletter med æbler og grønt
Søndag: Rester
Share:

4 kommentarer:

  1. De ser nu ret lækre ud alligevel trods sygdom og hvor bliver man dog ærgerlig over, at sådan noget skal gå ud over lysten til at planlægge og lave maden! Håber i er ved at være på højkant igen søde :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så ærgerligt når nu man godt kan lide at lave mad. Tak - det går heldigvis meget bedre :)

      Slet
  2. Årh, den burger der altså..

    - Anne

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com