Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 3. oktober 2013

Miljøvenlig rengøring

Herhjemme er jeg begyndt at modtage nyhedsbreve på mail fra Bolius.dk. Her får man nogle super gode fif til alt hvad der har med boligen at gøre. Samtidig får man i deres kalender en god oversigt over hvad der skal gøres i den enkelte måned, for at vedligeholde hus og hjem.

Hvor vil jeg så hen med det? - Jo jeg læste nemlig deres artikel om hvordan Grethe Henriksen, tidligere oldfrue på Marienborg og Gråsten Slot klarede rengøringen på en effektiv og miljøvenlig facon.

Det har jeg taget med mig, og vi bruger nu Grethe Henriksens og Bolius' råd til rengøringen, så vi kan få rent hjem og samtidig skåne miljø og sundhed.

Som en hver anden børnefamilie skal det hele bare køre og det gælder selvfølgelig også rengøringen. Jeg har derfor gemt flaskerne fra de gamle rengøringsmidler og blander nu selv.


Alt hvad vi skal bruge til rengøringen af badeværelset er en miljøvenlig opvaskemiddel og eddike.

Jeg har desuden printet små gode råd til effektivt at komme snavsen til livs, og tapet dem fast på flaskerne sammen med blandingsforholdene. På den måde er det hurtigt og nemt at gøre rent på en miljøvenlig måde. 
Share:

4 kommentarer:

  1. Det må du lige forklare... :)
    Bruger du generelt kun eddike og opvaskemiddel eller er det kun i badeværelset?! Og hvordan bruger du det? Hvilken slags opvaskemiddel bruger du?

    Meget spændende læsning :)

    SvarSlet
  2. Hej Rose
    Indtil nu er det mest i badeværelset, men det er helt sikkert noget der kommer til at brede sig herhjemme, for det virker. Så derfor kan jeg jo kun bakke op om at gøre noget godt for miljøet.
    Hvis du vil vide mere, så tryk på linket jeg har sat ind i indlægget, der fortæller Grethe Henriksen og Bolius meget mere. Her kan du også finde gode råd og blandingsforhold :)
    I de to blandinger jeg har lavet her, er det kun eddike og opvaskemiddel, men til lidt skrappere rengøring er det andre blandinger. Det står der dog meget mere om hos Bolius.dk. Her er også en oversigt over hvordan Grethe Henriksen gør rent i hele huset og blandingsforholdene til dette.
    Herhjemme har vi brugt opvaskemiddel fra Rema1000, men for mig er det vigtigste at den er miljømærket og allergivenlig. Så kig efter mærkerne på produktet.
    Dejligt at jeg kan inspirere :) God fornøjelse :)

    SvarSlet
  3. Genbrug og miljøskånsomt på højeste plan, det kan vi lide ;) Super godt indlæg - der er slet ikke grund til at investere i de dyre midler, man kan få i dag - du kommer langt med ganske få basis husholdningsting :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej netop - hvorfor bruge en masse penge på noget, der alligevel ikke er til gavn for vores sundhed?! Hvordan gør I derhjemme?

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com