Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 30. december 2014

Rabarbermuffins med hvid chokolade

Her mellem jul og nytår skulle jeg mødes med min mødregruppe. Jeg gik derfor køkkenet igennem, for at se hvad jeg kunne finde på af lidt sødt, og fandt i fryseren en del rabarber. Det blev til de her lette og friske muffins, som dufter lidt henad sommer og varme.



Opskriften er kreeret ud fra det jeg lige havde i køkkenet, så jeg forsøgte at skrive lidt ned undervejs.

2 x 12 muffins

500 g rabarber
170 g sukker
4 æg
170 g smeltet smør
200 g hvedemel
2 tsk bagepulver
2 tsk bagepulver
2 tsk vaniljesukker
100 g hvid chokolade
100 g revet marcipan

Skær rabarberne ud i små stykker og stil til side.

Pisk sukker og æg til det er luftigt og hvidt.

I en anden skål sigtes hvedemel, bagepulver og vaniljesukker.

Hak den hvide chokolade.

Vend melblandingen, rabarber og hvidchokolade i dejen og fordel i 12 muffinsforme.

Bages ved 170 grader i 20 minutter. 
Share:

5 kommentarer:

  1. De lyder lækre, dem vil jeg glæde mig til at prøve!

    SvarSlet
    Svar
    1. De er skønne lette og luftige og smager virkelig af sommer. Vi glemte lige vinter og kulde for en stund :)

      Slet
  2. Uhh altså, rabarber og marcipan, det går man aldrig galt i byen med. Hvis du tør, så prøv at tilsætte en anelse lakridspulver! Jeg siger dig, englene synger :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtigt. Jeg har faktisk lakridspulver herhjemme, men kan ikke lide lakrids, så det står jo meget godt i skabet ;)

      Slet
  3. Hvis ikke jeg var lækker sulten nu så er jeg da lige blevet det - mums....

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com