Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 8. december 2014

Tema fødselsdag - Peter Plys og honningbierne - Bikube kage

Til sådan en tema fødselsdag, skal der også en kage til, som svarer til temaet. Den var lidt af et eksperiment, og jeg var noget nervøs for om den smagte godt.


Som du kan se er udseendet i temaets stil, men hvordan nu med indholdet:

Indhold:
Kage: Christiansfeld Honningkage
Smørcreme: IMBC med citron ekstrakt
Overtræk: Renshaw fondant
Pynt: Wilton fondant

Smagen levede også op til temaet, jeg tror bare jeg på dette tidspunkt og med så kort tid til termin, var blevet godt så træt af honning. Jeg elsker ellers honningkager og glæder mig til at få lavet dem her i december. Så denne sammensætning skal forsøges igen på et tidspunkt.

Opskriften jeg har brugt er fundet på www.honningkage.dk og jeg lavede den x3, så jeg var sikker på der var nok, og der var ganske rigeligt. Jeg har endda lidt i fryseren endnu, som kommer op indimellem og så ristes en skive og så med lidt smør på. Det smager skønt. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com