Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 15. december 2014

Test af House of Kids

Herhjemme har vi de sidste par måneder testet tøj fra By House of Kids. Det er en basiskollektion med tøj i let og elastisk kvalitet til børn fra 0 til 10 år.

Mit første indtryk var at tøjet netop som de skriver virker let og måske også lidt stramt, så jeg var faktisk lidt skeptisk. Tøjet består af 95 % bomuld og 5 % elestan.

Begge børn har testet, da behovet for dem både er ens, men også vidt forskelligt, da lillebror bruger bodyer, mens Trolden er kommet i to-delt undertøj.

Tøjet blev bestilt inden jeg fødte, så jeg havde bestilt bodyen til lillebror i en str. 62, da han var skønnet til at blive en stor dreng. Det stemte også og allerede efter første uge var han ude af en str. 56.

Til Trolden blev det et to-delt sæt undertøj og en langærmet t-shirt.


Undertøjet sidder rigtig godt og holder også godt på bleen. Da tøjet har sin elasticitet sidder det til, men uden at stramme. Jeg kunne dog godt have tænkt mig, at man kunne få underbukserne, som tights i pigefarver, da jeg selv er ret glad for tights og Trolden jo gerne vil have samme slags tøj som mor.

Den langærmede t-shirt sidder ligesom undertøjet dejligt til, og her vil jeg nok ende med ikke at give hende noget på indenunder, men istedet bruge den som inderste bluse med en fin t-shirt udenover. Vi har forsøgt både med undertøjet under, hvilket fungere fint, men også med noget af andre mærker og der bliver undertøjet for tykt til t-shirten.

Modsat Trolden er lillebror en lang og tynd dreng, hvilket har gjort at vi skulle tænke lidt anderledes med tøjet. Jeg var derfor spændt på hvordan bodyen sad på ham.


Jeg blev desværre lidt skuffet. Bodyen sidder rigtig godt når den er kommet på og er bestemt lækker, men den er simpelthen for stram at give en lille baby på. Selvom han ikke er ret bred krævede det altså lidt at få den på armene, hvilket han bestemt ikke var tilfreds med. Det problem havde vi slet ikke med Trolden, men hun hjælper jo også til med at få armene igennem ærmerne.

Da jeg endte med en ked baby hver gang bodyen skulle på, kom den desværre hurtigt nederst i bunken. Det synes jeg er super ærgerligt, for han havde dejlig bevægelsesfrihed, når først den var kommet på.

Kvaliteten på tøjet er i top og det holder både pletrens og masser af ture i vaskemaskinen. Det er et must herhjemme, hvor jeg både har et gylpebarn og en meget aktiv 2-årig.

Konklusion:
Tøjet er rigtig godt til det selvhjulpne og meget aktive barn. Det er super lækker kvalitet og elasticiteten giver barnet god bevægelsesfrihed selvom tøjet sidder til.

Bodyerne er desværre ikke noget for os herhjemme. Selvom de sidder godt, er det bare ikke besværet værd med en baby der er ked af det, så vi venter til han bliver gammel nok til undertøjet.

Undertøjet kan varmt anbefales. Selvom man stadig har blebørn, holder underbukserne rigtig godt på bleen, så man ikke kommer ud for uheld. Samtidig giver elasticiteten mulighed for at bruge underbukserne uden ble også, uden at man skal have en anden størrelse i tøjet. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com