Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 10. januar 2015

God nytår - kransekage i børnehøjde 2014

Jeg håber I allesammen har haft en god jul og er kommet godt ind i det nye år også. Selvom vi er nået lidt ind i januar, skylder jeg vist at vise årets kransekage 2014. Jeg har de sidste par år eksperimenteret når det kom til kransekagen og har også været heldig at slippe ret godt afsted med resultatet, men i år var overskuddet slet ikke til det.

Vores dejlige Troldeunge på 2 år, har altid været fuld af energi og da manden jo skal passe jobbet, har det været nogle hårde dage med hende og lillebror hjemme. De har sovet på skift, så ikke noget afslapning til mig og samtidig er man jo bare på konstant. Med en smerteramt krop, er det bare ikke lige sagen. Jeg tager virkelig hatten af for enlige forældre.

Samtidig havde vi været så smarte at planlægge barnedåb den 4. januar, da manden min havde friweekend. Hans arbejde har så ændret det, så jeg igen var alene med børnene lørdagen inden og jeg havde jo også lige en kage der skulle laves. Ja weekenden var da varslet i deres arbejdsplan, men da vagtplanen har været stort set ens de 2 år han har arbejdet der, tjekker han den jo ikke ret tit. Samtidig var det den oprindelige vagtplan der gjaldt da vi aftalte datoen, så det har bare været noget rod.

Jeg blev derfor glad da jeg den 30. december om morgenen tænkte at Trolden og jeg skulle bage lidt og fandt en portion ODENSE kransekagemasse og ODENSE dessertmasse med pistaciesmag. Ja man tænker altså ikke ret langt når man har ammehjerne og er i konstant søvnunderskud. Her vil jeg lige informere om, at ODENSE marcipan, netop har lanceret deres egen webshop. Det er bestemt noget vi er mange der er glade for. http://www.odense-marcipan.dk/

Trolden var med på idéen og det endte derfor med at vi alligevel stod for kransekagen nytårsaften.


Der blev trillet kugler af kransekagemasse, som vi derefter trykkede huller i, hvor jeg fyldte pistaciemasse i og Trolden derefter pyntede med stjerner. Derefter ind i ovnen og vupti var årets kransekager klaret.


Tidligere års kransekager: 
(tryk på billederne og kom til det oprindelige indlæg)

2011:  mit første forsøg på et kransekagehorn - det blev nærmest et tårn der lå ned. 


2012: Her gik det meget bedre med kransekagehornet. 


2013: Smagene var i fokus. 
Kransekagekurv med kransekagetoppe
(Tryk på linjen og kom til opskriften)
(her mangler jeg tilsyneladende en opskrift)


Share:

2 kommentarer:

  1. Altid gode kransekager vi får. Glæder mig allerede til at smage den næste. Knus

    SvarSlet
  2. Puhh kan så godt relatere til manglende søvn og aktive unger - ikke min favorit kombination ;-)
    Super at i alligevel fik lidt hygge og kransekage ud af det :-D

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com