Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 14. januar 2015

Rabarbermousse

Sikke en kagebager jeg er - jeg kan da godt se jeg ikke har ret mange opskrifter på mine mousser liggende på bloggen. Det må jeg hellere gøre noget ved.

Til lillebrors dåb lykkedes min rabarbermousse perfekt og den bliver straks tilføjet mit opskrift kartotek herhjemme.

Jeg har taget udgangspunkt i mine bærmousser, hvor bærrene først bliver kogt op. Moussen skal hældes på bundene og derefter stå i køleskabet og stivne.

Opskriften passer til en 2 lags kage, dvs. der er mousse nok til en rund kage på 25 cm i diameter og en på 18 cm i diamenter



Rabarbermousse

500 g rabarber
200 g sukker
½ dl vand
6 blade husblas
30 g sigtet flormelis
1,5 past. æggehvide
4 dl piskefløde

Læg husblas i koldt vand.

Rabarberne skylles og skæres i små stykker og kommes i en gryde sammen med vand og sukker. Her koges de møre og gryden tages af varmen.

Husblas tilsættes og det hele blendes med en stavblender. Stil til side og lad køle af.

Pisk æggehvider stive sammen med sigtet flormelis og vend det i rabarbermassen når denne er kølet lidt af.

Pisk fløden til flødeskum og vend det i.

Hæld moussen ovenpå bunden i din kagering og stil på køl i mindst 3-4 timer. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com