Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 5. juni 2015

Kylling med relish og hvide bønner

Endnu engang har jeg dykket i skuffer og skabe, da ugens madplan skulle planlægges. Her fandt jeg en pose hvide bønner og de måtte kunne bruges til et eller andet.

Det er første gang jeg husker at få dem brugt, da det der med at gå igang med maden i god tid, godt kan skabe lidt forvirring herhjemme. Trolden tror straks vi skal lave mad, hvis det er mens hun er vågen og jeg glemmer det hvis det først er blevet så sent, at hun er lagt i seng. 

Så jeg er faktisk ret stolt af at jeg huskede at få lagt bønnerne i blød aftenen før.



2 dl hvide bønner

Skylles godt og ligges i blød enten aftenen før eller fra tidlig morgenstund. 

Start derefter med at koge bønnerne i 50 minutter. 

400 g kylling
1 rødløg
150 g champignon
1 pakke bacon
1 dåse hakkede tomater
2 dl vand
5 spsk relish (en rest jeg havde stående i køleskabet, brug evt. mangochutney)
Salt og peber
Olie til stegning

Skær kyllingen i mindre stykker, hak løget og skær champignonerne i skiver. 

Skær evt. bacon ud, hvis ikke der bruges bacontern. 

Varm olien i en gryde og svits kylling, løg, champignon og bacon. 

Tilsæt derefter de hakkede tomater sammen med vand og kog det op. 

Derefter tilsættes relish og det hele får lov at simre i ca. 10 minutter. 

Smag til med salt og peber. 

Tilsæt de hvide bønner og server. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com