Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 28. oktober 2014

Årets halloween græskar - i en børnevenlig udgave - Trolden 2 år

I weekenden havde jeg arrangeret besøg af et hold venner og deres søn på 3 år. Trolden og deres dreng leger rigtig godt sammen, så jeg tænkte det kunne være sjovt at lave lidt græskar med ungerne i år.

Vores venners dreng gad slet ikke. Her var det vist legetøjet der trak. Trolden gik dog lidt til og fra og det fungerede rigtig godt.

Jeg havde læst et tip til udskæring med de helt små. Jeg kan dog ikke huske hvor, men det gik helt enkelt ud på at de fik lov at lave figurer i deres græskar med udstikkere og en gummihammer. Jeg måtte derfor afsted og købe en gummihammer, for udstikkere mangler der bestemt ikke i dette bageglade hjem.

Tippet fungerede rigtig godt og jeg er sikker på, at vi vil bruge den samme metode til Trolden de næste par år. Det er ligesom om det er nemmere for hende at forholde sig til når hun er så lille, og samtidig kommer der et resultat ud af det, som hun er stolt af.

Jeg lavede en udskæring på den ene side (her til venstre) og så fik Trolden lov at slå lidt på den anden side (her til højre)

Udskæresættet jeg har brugt er købt hos Kitchen4Kids og kan sammen med udstikkere og andet købes lige her: klik klik

Kitchen4Kids har også andre lækre ting til ungerne når de skal være med i køkkenet, det har jeg skrevet meget mere om lige her: klik klik

Tippet til ungerne vil jeg selvfølgelig gerne give videre, så her kommer lidt billeder af hvordan vi greb det an:








Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com