Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 26. november 2014

Lorte computer.... IGEN....

IGEN er der stilhed på bloggen.......... IGEN er det min computer der driller....

I september valgte jeg at vise et ikke særlig fint billede af min ellers så højt elskede computer på Instagram.


Den er blevet træt og bruger (apropos bloggens navn) et kagefad til at holde sig oprejst.

Desværre måtte jeg allerede i midten af oktober sande, at den ikke ville tænde. En god kammerat fik kigget på den og der var liv igen, men ak og ve, nu er det sket igen. Denne gang har jeg fået tømt indholdet til ekstern kilde, men skal nu have fundet en mere permanent løsning. En ny computer er desværre ikke lige det der står højest på listen med baby, og jul og barnedåb rundt om hjørnet.

Jeg har derfor fundet en gammel frem, som blev pænt gemt væk, da den på ingen måder er bærbar, da batteriet er stået af og den kun kan køre med strømstik. Det kræver derfor lidt overtalelse af en baby der gerne vil sove en lang lur ,og en mor der gerne vil sidde lidt ekstra tid ved computeren, før den bliver fundet frem.

Gode råd søges derfor!!! Skal jeg have mig en ny bærbar og i så fald hvilken er god? Behovet er ren blog, billeder og billedredigering (i det små). Så har ikke det store behov.
Kan man måske nøjes med en tablet og hvilken kan så anbefales?

Kom frisk læsere, der må være nogen der kan øse lidt erfaring i min retning?! På forhånd tak.

Så undrer du dig over hvor jeg er blevet af, så kig gerne forbi min instagramprofil @biancaskageverden. Så er jeg nemlig lige der.
Share:

1 kommentar:

  1. Jeg er slet ikke aktiv på instagram (men elsker pinterest)..
    Men en specifik bærbar har jeg ikke til dig, men personligt er jeg meget glad for ASUS.

    En af de ting jeg ville se MEGET på, er at dens opløsning er (helst) i fuld HD, men ihvertfald at det sidste tal (pixel i højden) helst ikke er under 1024 - det er for mig et h****** at programmer, browsere og top-menuer på hjemmesider fylder ALT for meget i toppen hvis man har en lav opløsning. (din inkl - sorry, se evt på http://annika.dk/wp-content/gallery/midl/Shot000827.jpg )

    Ram og harddisk er blandt de ting der altid kan opgraderes (næsten, og alt efter hvor mange ram den kan med), så det ville jeg se mindre på.
    Personligt orker jeg ikke 15" + men har det rigtigt dejligt på 12-13" (pt 13) - det er jo noget du skal gøre op med dig selv. (ser nu at du skriver evt tablet - så vil en lille bærbar nok også være nice.. desværre er småt og godt = dyrt :( )

    Når du siger tablet er der selvfølgelig også ideer... Igen er det meget smag og behag (religion), men jeg har kun hørt godt om Sonys (evt den første)..

    Jeg har selv haft den første motorola (har den stadigvæk) og var glad for den, mens jeg er både og med Asus Transformer TF300 (mener jeg den hedder).
    Rigtigt fedt er tastatur der kan pilles af og gør den bærbar-agtig, usb-stik, ekstra batteri i tastaturet... ulempen ved den, er at den hakkede (min gør). - den er nogle år gammel, så aner ikke med deres nye modeller.

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com