Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 28. maj 2012

Amerikanske pandekager med blåbær

Jeg har tidligere lavet amerikanske pandekager og elsker simpelthen disse små herligheder. Denne gang var jeg på jagt efter en opskrift med bær i, og det blev denne opskrift der fangede mit øje.

Der bliver mellem 15-20 pandekager afhængigt af hvor store du laver dem.



Opskriften er super nem og I får den her som jeg lavede den:

150 g blåbær (jeg brugte frosne)
250 g mel
2 spsk sukker
½ tsk salt
1 tsk bagepulver
½ tsk natron
2,5 dl kærnemælk
1,8 dl letmælk
2 æg
2 dl olie
Olie til stegning

Tø blåbærrene op og hæld væden fra.

I en skål blanden mel, sukker, salt, bagepulver og natron.

Del æggene så du har æggehvider for sig og æggeblommer for sig.

I en anden skål piskes kærnemæk, mælk, æggeblommer og olie sammen.

Bland de tørre ingredienser i de våde og pisk dejen til alle klumper er forsvundet.

Pisk æggehviderne stive og vend dem forsigtigt i pandekagedejen sammen med blåbærrene.

Varm en pande med olie op og sæt klatter i den størrelse du ønsker på panden. Vend pandekagen når kanterne er lysebrune og virker bagt.

Brug lidt ekstra olie mellem hver stegning.
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com