Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 5. februar 2011

Tid, kartoffelsuppe og eksamensgave

Så kom februar og sammen med den et forår, som ser ud til at blive fyldt med mange ting der skal gøres og klares. Vidste det jo egentlig godt, men var som tidligere skrevet ikke rigtigt ankommet til 2011. Men det er jeg nu og helbredet begynder at blive bedre. Mister stadig stemmen indimellem til stor morskab for mine opgivelser, men ellers kører jeg derud af og glæder mig til energien til at komme igang med træningen også indfinder sig.

Denne lørdag morgen er brugt på arbejde. Havde lidt med hjem, da vi har en deadline, der nærmer sig og derfor har en del der skal til at være færdigt. Bagefter faldt jeg i staver over mit afgangsprojekt og endte vist med at få lavet et udkast til problemformulering. Hmm... måske nørden stak sit hoved frem?! Er alene hjemme, da manden hjælper nogle venner med at flytte, så det er jo dejligt jeg fik brugt lidt af tiden fornuftigt.

I ugen der er gået har jeg kun fået lavet en ret, jeg vil vise frem. Den er inspireret af denne opskrift.

Det blev nemlig til kartoffelsuppe med porrer, peberfrugt og kyllingestykker pyntet med tomat og porrer, hertil hvidløgsflute (købte, da overskuddet til hjemmebag ikke lige var der)

Jeg brugte en stavblender og blendede kartofler og porrer direkte i gryden, da jeg syntes det var nemmere. Bagefter kom peberfrugter og kylling i, så der var lidt lækkert man kunne tykke på. Jeg rørte ikke mælk i, da jeg ikke syntes, det var nødvendigt.

Mandag var jeg så heldig at min veninde kom med disse fine blomster. Simpelthen fordi hun synes, jeg havde fortjent det ovenpå min eksamen. Var jo så heldig at få 12. Dejligt at blive mindet om at man har gjort et stort stykke arbejde, som er endt godt.

Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com