Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 30. juli 2015

Når hverdagen begynder, sådan for alvor...

Så er sommerferien slut herhjemme og på trods af det lidt tossede vejr, har vi haft en rigtig god ferie hjemme. Vi startede ferien med at lave en lille liste over ting, vi egentlig godt kunne tænke os at kigge lidt nærmere på. Du ved de der ting, som man altid siger; "det skal vi da gøre en dag" til. 

Listen startede med at se ud som beskrevet i indlægget her, men der kom hurtigt mere til. Vi nåede dog langt fra det hele. Hvilket sådan set heller ikke var meningen med listen, da den blot var til for inspiration. 

Vi har brugt ferien på at nyde hinanden og tage alting i familiens tempo. Vi har ikke været ret meget hjemme, men alligevel har vi været hjemme cirka halvdelen af dagen, så børnene kunne få sovet til middag og vi kunne rode lidt med huset eller tage en lille lur selv. Så alt i alt en ferie, som den skal være, når den holdes hjemme. Vi ville dog gerne have været lidt mere i haven, men det tillod vejret desværre ikke. 

Noget andet vi har brugt tid og energi på, er at få min cykel gjort klar til på mandag. Der starter hverdagen for mig, for min barsel er slut og efter 1,5 år hjemme, først med sygdom og derefter barsel, trænger jeg virkelig til at komme igang igen. Jeg har i min barsel valgt at søge nye udfordringer og får derfor 3,5 km til arbejde, så istedet for at holde i kø hele vejen hjem i bil, bliver det cyklen der skal i sving. 



Jeg er noget spændt på hvordan det kommer til at gå. Lige nu arbejder jeg på at få cykelturen ind i benene, så jeg tager de fleste af dagene en lille tur ud forbi det nye arbejde og retur igen. Ikke for at lære vejen at kende, men for at få kroppen klar til cyklen. Det er nok 7 år siden jeg cyklede sidst, så hverken ben eller bagdel er særligt begejstrede for mig i disse dage, men hva' så springer jeg træningen over i denne uge. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com