Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 4. september 2015

Når hverdagen banker på...



Der har været stille på bloggen her i august måned og det har været et helt bevidst valg. August blev en måned, hvor jeg valgte at have fokus på familien og på at få hverdagen til at fungere efter 1½ år hjemme. Det første halve år med en graviditet der drillede og det sidste år på barsel. 

Den 3. august gik det løs med at vores store pige startede i børnehave og lillebror for alvor fik nogle lange dage i vuggestuen. Jeg skulle nemlig starte nyt arbejde og samtidig gik det løs med svømningen for børnene igen. Det betyder at vi herhjemme kører hverdagen efter et fast skema, for at kunne nå det hele uden alt for meget stress og jag. Madplanen har vi hele tiden brugt sådan on/off og det fungerer rigtig godt, især fordi jeg er alene med begge børn om eftermiddagen og så er det rart ikke også at skulle finde på hvad menuen skal stå på. 

Samtidig endte vi med at rende ind i sygdom, hvilket betød jeg lå syg 2 weekender i træk, manden havde fødselsdag og vi havde alle weekender fyldt op med planer. 

Nu er september startet og vi glæder os allerede over meget af alt det nye er blevet hverdag, forkølelserne er overstået og vi tænker ikke længere over at vi er nødt til at lave et skema over hverdagen, for at få det hele til at lykkes, nu kører det bare. 

Som du kan se på billedet er selv maden fyldt med farver og vitaminer. Jeg ligger gerne billeder af vores mad på min instagramprofil @biancasverden, så kig forbi hvis du har brug for lidt hverdags inspiration. 
Share:

2 kommentarer:

  1. Det lyder meget bekendt! Jeg burde nok også sætte mere skema på den herhjemme for nogle dage løber jeg rundt som en hovedløs kylling! Altså omkring alt undtagen maden for den er skematiseret ned til mindste detalje for ellers får vi kun rugbrødsmadder til aften... hvor er det fedt at i allerede har fået rutinen på plads og at det bare køre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde du. Ja rutiner er altså vigtige. At de så er fejlet utallige gange siden da vi konstant er syge, er så en anden sag ;)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com