Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 25. september 2012

Amo - Whoopie Pies og Mini Cupcakes

Jeg har været så heldig at få æren af at prøve Amos to nye produktblandinger af, nemlig Whoopie Pies og Mini Cupcakes.

Som kagenørd er det ikke ret tit der er færdigblandinger at finde i mit køkken, så derfor synes jeg netop det er spændende at prøve disse to typer af. Det kunne jo være de blev fast inventar i køkkenskuffen til de dage, hvor der skal trylles lidt hurtig og nem kage frem.



Kagerne er kreeret af min søster og jeg på vores fødselsdag, da det med to små børn gerne måtte gå lidt hurtigt, og vi samtidig havde lidt smagsdommere klar når først kagerne var bagt.

Whoopie Pies



Vi startede med at bage bundene/toppene til whoopie pies'ne. De var super nemme at lave, men man skal passe på for med sådanne pulverblandinger, står der hurtigt en sky af pulver ud i hele køkkenet, når der røres. Pulveret skulle tilsættes smør og derefter røres med dejkrogene på en elpisker.

Vi hældte derefter dejen i en sprøjtepose og sprøjtede kagerne ud på bagepapir.

Mens kagerne bagte blev der lavet den medfølgende hindbærcreme. Hertil skulle tilsættes flødeost og det skulle gerne ende med at blive en creme der kan smøres på bundende. Desværre synes jeg den blev meget tynd, så på køl med den indtil kagerne havde bagt og var kølet af.

Det hjalp dog ingenting, så istedet for en lækker creme havde vi noget tyndt flydende noget, som vi forsøgte at få ind mellem bundene. Det synes jeg var super ærgerligt, da vi derfor ikke kunne få ret meget creme i hver kage.

Karakter og bedømmelse:

Kagerne smager rigtig godt med den valgte kombination. Havde cremen lykkes og der dermed havde været lidt mere creme i, ville de have været perfekte.

Hver for sig smager bundene super godt og min nevø fik da spist sin del. Hindbærcremen smager dog, som de fleste af sådanne blandinger, som det er, nemlig en færdigblanding.

En god og hurtig blanding til dem der har travlt og gerne vil lave en lille lækker kage. Vi herhjemme giver kagen 5 stjerner ud af 6 mulige.

Mini Cupcakes



Igen startede vi med at lave selve kagerne klar, da de jo skulle i ovnen. Her skulle tilsættes olie og vand og det blev til en fin kageblandning, som herefter kom op i de medfølgende papirsforme.

Imens kagerne bagte lavede vi toppingen. Her skulle der tilsættes lidt smør og vand, men jeg synes ikke det passede med den mængde der stod på pakken, for lige meget hvor meget jeg piskede det, ville det ikke samle sig til noget, der overhovedet mindede om en topping. Derfor tilsatte jeg lidt ekstra smør og vand og så gik det helt som det skulle og blev en lækker cremet topping.

Toppingen blev sprøjtet på med en tyl, så den fik det fine udtryk, der er kendetegnet for en cupcake. Dernæst blev kagerne pyntet med de medfølgende karamelkugler.

Karakter og bedømmelse:

Her skyndte min nevø sig at slikke toppingen af, men kagen gad han faktisk ikke. Tror nu også han var godt mæt af whoopie pies'ne på det tidspunkt. Vi andre smagte dog på hele kagen, men fandt toppingen alt for sød. Selve kagen smagte fint, men vi gik jo nærmest i sukkerchok af toppingen.

Samtidig synes jeg det er super ærgerligt at Amo vælger at putte blå papirsforme i. Dette netop fordi jeg tænker sådan en blanding er god til den travle familie og hvad så med pigerne? Måske de skulle vælge en mere neutral papirsform, og så kan man selv vælge at give toppingen lidt farve efter barnets ønsker.

Denne fik karakteren 4 stjerner ud af 6 mulige simpelthen fordi toppingen var alt for sød til os. 
Share:

2 kommentarer:

  1. Uuuhj, stort og varmt (og meget forsinket) tillykke med dagen søde Bianca. Jeg håber du havde en fantastisk dag - og nu som mor ;)

    Sikke en fin idé at afprøve AMO's to varianter til fødselsdagen. Så var der sikkert en del gode og varierede meninger rundt omkring :) Jeg har endnu ikke fået afprøvet de små cupcakes, men de skal vist snart have deres tur :) Lækre ser de jo ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Ja der er ikke så mange der huskede mig i år, men mon ikke det er hende den lille der har taget folks opmærksomhed i år ;)

      Ja så var jeg da sikker på at få nogle input, som jeg kunne bruge. ;)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com