Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 10. juni 2015

Kartofler, squash og aubergine i fad med ramsløgspesto

Næsten lige udenfor min dør, er jeg så heldig at der vokser masser af ramsløg. Det er først noget jeg har lagt mærke til i år, så det skulle selvfølgelig udnyttes. Derfor har jeg lavet lidt ramsløgspesto og ramsløgssalt. Der kommer opskrifter på bloggen senere.

For at få brugt pestoen til lidt lækkert lavede jeg dette fad. For at det ikke blot var almindelige kartofler i flødesauce blev der tilføjet lidt ekstra iform af squash og aubergine. Der kan også sagtens bruges en anden grøn pesto. Pestoen er til for at give retten et ekstra pift.


4 mellemstore kartofler
1 squash
1 aubergine
1 porre
5 dl creme fine
3,5 dl mælk
4 spsk ramsløgspesto
Salt og peber

Forvarm ovnen til 225 grader varmluft.

Skræl kartofler og skær dem sammen med squash og aubergine i tynde skiver på ca. 2-3 mm.

Rens porren og skær den i skiver.

Smør et ildfast fad med lidt olie og put skiverne i fadet.

Hæld derefter fløde og mælk i fadet sammen med pestoen.

Tilsæt lidt salt og peber og bag i ovnen i ca. 30 minutter. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com