Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 19. marts 2011

Brunch til manden

Manden min er så sød at være chauffør når jeg i aften skal til svendegilde med en veninde. Da det er et godt stykke fra hvor vi bor, synes jeg han har fortjent at blive forkælet.

Derfor ville jeg da benytte mig af nogle af alle de lækkerier, jeg fik med fra i lørdags med supplement af hvad der dertil hører og lave en lækker brunch til ham.

Så i morges brugte jeg et par timer i køkkenet og det her var hvad der kom ud af det:


På bordet ses fra venstre:
- Friskpresset appelsinjuice
- Lun leverpostej med champignon og røget skinke (istedet for bacon)
- Pandekager med sirup
- Mors hjemmelavede brombærmarmelade (den gemmer sig bag sirupen)
- Ostetallerken og smøreost
- Hjemmebagte æbleboller - opskriften kan ses her
- Nøddemüsli
- Tallerken med masser af lækkerier, se billede nedenfor:



I glasset er græsk yoghurt med sirup og nøddemüsli. Ved siden af lidt pålæg af rullepølse og roastbeef, hjemmebagte æbleboller, lidt frugt, romkugler, mørk pålægchokolade og i midten røræg med brunchpølser og cherrytomater.

Da han elsker romkugler og der var kagerester tilbage fra barbapapa kagen skulle der selvfølgelig være hjemmelavede romkugler, som han selv har været med til at smage til.

Ostetallerknen er jeg super tilfreds med:


Den består af:
- Castello Reserve Herrgård
- Castello Reserve Präst
begge fra Arla
- Alm. mild skæreost
- Hjemmesyltede valnødder (som jeg selv lavede fredag aften - De smager bare mums!)

Jeg synes at de syltede valnødder komplementerede de to Castello oste super godt og er helt sikkert noget jeg vil servere en anden gang. Manden er dog ikke lige så vild med ost, som jeg, så han springer vist over en anden gang. Reserve Herrgård virker lidt mildere i smagen end Reserve Präst, men begge oste der er god smag i.

Fra sponsorposerne blev brugt dette:


- Frisk presset appelsinjuice fra Rynkeby: Jeg er ikke så god til friskpressede juicer, da jeg bare ikke er gode venner med konsistensen af frugtkødet, men synes den her smagte godt og havde en god konsistens. Det er en sur appelsinjuice, så er man til søde juicer skal man ikke købe denne.
- Økologisk Amaranth nødde müsli fra Helios: Den kan jeg varmt anbefale. Jeg elsker nødder, så det er helt sikkert en müsli for mig.
- Cane Sirup fra Dansukker: En dejlig fyldig sirup, som kan bruges til mange ting.
- Mørk pålægchokolade fra Løgismose: Elsker chokolade og især mørk chokolade. Så denne passede super til mine nybagte boller. Hmm... Nydelse!
- Og så selvfølgelig de to Castello oste fra Arla - nåede dog ikke at tage et billede af dem inden jeg anrettede ostetallerken.

Jeg har meget mere at berette om en skøn og hyggelig lørdag, men nu må jeg hellere få gjort mig klar til fest, så det kommer i næste indlæg.
Share:

3 kommentarer:

  1. Hej Bianca,

    hold da fast en omgang!!! Det ser da bare VILDT lækkert ud... gad vide om man skulle prøve noget lignende i morgen?!? Jeg er meget imponeret over hvor lækkert det ser ud :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  2. Uhmm hvor ser det lækkert ud. Håber i har hygget jer med alle lækkerierne. Knus og tak for mad den anden dag :-)

    SvarSlet
  3. Hold da op, hvor ser det godt ud!!!

    Kh
    Birthe

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com