Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 15. marts 2011

Marengskys

Så fik jeg lige stukket hovedet i fryseren og der gemte sig 9 æggehvider. Af mangel på mere fornuftige ting at lave, blev det til disse marengskys. Der er rigtig mange, og der er endda forsvundet nogen undervejs.

Som I kan se er der pakket en pose, som min mandags veninde kunne tage med hjem til hende og kæresten, og så må jeg se hvad det ender med med resten.



Opskriften har jeg fået af min veninde, Anne, da jeg sidst forsøgte mig med opskriften fra "Det søde liv" og det blev noget mærkeligt noget.

3 æggehvider
250 g sukker

Piskes stift og sættes på plade i små toppe. Skal bages ved 100-110 grader i ca 1 time.

Pga. størrelsen på mine fik de 100 grader ved varmluft ovn i 45 min.
Share:

6 kommentarer:

  1. Uhmmmm ser lækre ud, vil smage så gem lidt til os.
    Er vild med dine farver.

    SvarSlet
  2. Hold da op en produktion Bianca ;) Hvor er de flotte og nydelige i farverne. Marengskys er altid en god klassiker ;)

    SvarSlet
  3. Hej Bianca,

    MUMS - det ser gode nok lækre ud! og nogle meget flotte farver... nu få jeg helt lyst til at bage marengskys :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  4. ser dælme dejlige ud.. jeg må igang med at bage. Jeg bliver lækker sulten af at kigge på dine KYS :)
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Smiler , godt jeg lige fandt din side igen :D. Frida og jeg er ved , at lave lagkage og hjemmelavet creme. Stod , så lige med 3 æggehvider tilovers. SÅ nu skal der bage KYS.

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com