Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 28. juli 2012

Djursland med familien - Randers Regnskov

Onsdag havde vi besluttet at kigge forbi Randers Regnskov. Ikke fordi vi manglede at se dyr, bestemt ikke, men fordi vi har været der før og synes det er super hyggeligt. At det samtidig er indendørs er jo kun en fordel, når vejret lyder på overskyet og regn.

Dette er endnu et af de steder, som jeg varmt kan anbefale. Det er en oplevelse uden lige at gå rundt i kuplerne sammen med dyrene. Så kommer man da ikke tættere på.

Jeg synes endda at en af aberne kom lige tæt nok på mig. Her har vi desværre for tilskuerne ingen billeder, for det må have set temmelig sjovt ud.

Da jeg jo er ved at fylde lidt meget i landskabet med maven, stod jeg nemlig og slappede af op af et rækværk og pludselig sad en af de største frit løbende aber ved siden af mig. Jeg blev simpelthen SÅ forskrækket. Så tæt på dyrene behøver jeg altså ikke være.

Det nye der er kommet til siden sidst vi var i Randers Regnskov er et Danmarks område, som er lavet med bondegårds dyr. Det var ikke lige det der tiltrak os, da vi jo kommer i Odense Zoo en del og her er masser af bondegårds dyr at se på.





Endnu en gang blev jeg overtalt til at udfordre min frygt. Der var nemlig en slags skole til børnene hvor de kunne høre om dyrene, tegne og røre ved slanger.

Derfor mente manden min og min søster det var tiden, at jeg skulle røre ved en slange. Da jeg var temmelig hævet pga. varmen inde i kuplerne kunne jeg ikke rigtigt mærke slangen med fingrene. Det lykkedes dog at fornemme slangen, da jeg rørte ved den med håndryggen, da jeg havde lidt følelse tilbage her. Så jeg fik da rørt ved den et par gange. Ikke ubehageligt, sådan en slange er jo bare blød.


Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com