Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 18. september 2012

Hvid chokolade cookie med frysetørrede hindbær

Der er ikke de store kagekreationer man får lavet med en 14 dage gammel baby. Idag ramte bageabstinenserne dog, så jeg smuttede et øjeblik i køkkenet med en idé jeg lige fik.

Jeg har nemlig for noget tid siden købt mig nogle frysetørrede hindbær, som jeg desværre slet ikke havde fået brugt til noget som helst. Det måtte der rettes op på. Da jeg samtidig havde fået købt mig lidt lækker hvid chokolade, var det oplagt at sætte disse to lækkerier sammen. Resultatet blev disse småkager:


Mit eksperiment blev en succes synes jeg selv og manden, så har man lyst til en lidt anderledes chokolade cookies, så kan de virkelig anbefales. Både den hvide chokolade og de frysetørrede hindbær smager virkelig igennem.

Opskriften kommer her (der er til ca. 1½ bageplade)

125 g margarine
90 g farin
90 g melis
135 g mel
½ tsk natron
1 æg
lidt vaniliesukker
1 plade hvid chokolade (ca. 185 g)
3 håndfulde frysetørrede hindbær

Chokoladen hakkes gerne lidt groft.

Det hele blandes sammen.

Bages i 8-10 minutter ved 200 grader. 
Share:

4 kommentarer:

  1. Ihh hvor du frister Bianca! Det ser bare SÅ lækkert ud og lyder endnu bedre :D Hvis det ikke lige var fordi jeg selv havde haft gang i en omgang nye cookies her til aften, så skulle jeg helt klart have rippet din opskrift og brugt den med frysetørrede jordbær i stedet, for det har jeg nemlig stående... Men tak for opskriften, i gemmerne med den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er simpelthen også super nem at lave, så det kan jeg godt forstå :) Tror frysetørrede jordbær vil være et hit også. Mums :)

      Slet
  2. mums, får helt lyst til det - hvis ikke det var fordi at jeg ikke har noget hvid chokolade i hytten (nå ja, eller mel).
    Den gemmes på listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. To rimelig vigtige ingredienser. Men ja så må opskriften gemmes til der er handlet lidt og du skal bruge lidt hurtig nem kage :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com