Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 1. oktober 2013

Kagedamerne laver orkideer

Selvom jeg tidligere har lavet orkideer sagde jeg bestemt ikke nej, da en af kageveninderne spurgte om vi ikke skulle øve os. Der var dog delte meninger om, hvorvidt vi skulle lave dem på tråd eller uden. Jeg hældte mest til uden, da jeg slet ikke er så avanceret på blomsterne. Det kan være interessen herfor kommer en dag, men frygter den også lidt, da jeg ved hvor meget nyt udstyr, jeg så skal have skaffet mig.

Derfor blev det lidt forskelligt hvad folk lavede, men vi nød godt af god vejledning og god sparring. Udstikkerne til blomsten, er jo alt andet lige de samme, og så alligevel findes de i forskellige udgiver, ligesom den rigtige orkide.


Der arbejdes på højtryk. 



En af mine kageveninder er vildt dygtig til blomster, så hun havde lavet en fin orkide, vi andre kunne kigge efter. Samtidig blev de rigtige blomster fundet frem, så der var masser af inspiration at hente. 


To af pigernes resultater. De er blevet super flotte. 


Jeg holdt mig til uden tråd, så mine ligger fint og tørrer i noget fra en gammel æblekasse. 

Som I kan se minder de ret meget om mit første forsøg med orkidéer. Det er fordi det er samme udstikker jeg har brugt og nogenlunde samme metode. Jeg har dog lært hvilken fondant jeg skal bruge, og fået en nemmere måde de kan tørre på undervejs. Så nu giver det bestemt ingen problemer næste gang, der skal laves orkidéer. 



Share:

8 kommentarer:

  1. De er virkelig flotte!! Jeg har et kæmpe udstikkersæt fra Wilton med vejledning til en masse blomster, men har endnu kun prøvet en af de små nemme blomster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Så må du da igang :) Kan anbefale youtube. Der er mange gode vejledninger :)

      Slet
  2. Hejsa var det her på fyn i var samlet, for så er jeg da også meget intresseret i at komme med på sådan nogle dag, hvis man må det, og komme til at lære andre kage damer at kende her på fyn.
    venlig hilsen Winni

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var det. Jeg skal prøve at huske at få dig med. Det kunne bestemt være hyggeligt at møde dig igen :)

      Slet
    2. Ja det ville være dejligt, ville også være hyggelig at møde dig igen :-) og de andre kage damer :-)

      Slet
    3. Du skal være så velkommen. Jeg ved de har gang i et mini kursus på Tåsinge her i weekenden. Gå ind på De Fynske Kagenørder på facebook og se meget mere :)

      Slet
  3. Wauw hvor blev de flotte Bianca :D Skal da lige love for at du overhaler mig og mine evner med flere længder lige der ;) Godt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det jo kun de sidste uden tråd der er mine. Er sikker på du nok skal få tiden til kagerne igen :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com