Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 29. oktober 2013

Så har stormen lagt sig...

Hold da op en rusketur vi fik igår. Jeg ved vi var blevet advaret, men da vi putter Amilia når der er nyhederne om aftenen og selv sover ved de sene nyheder, havde jeg intet hørt før, jeg sad i bilen på vej på arbejde igår morges. 

Da det begyndte at blæse her i Odense kl 14 var det derfor med meget ondt i maven, at jeg blev på arbejde for at se tiden an. Vi havde nemlig intet sikret, så al Amilias legetøj, grille osv stod kun ½ meter fra vores nye udestue. 

Jeg endte med at hente manden omkring kl 15.45, da han arbejder inde i byen og her var tagstenene begyndt at falde ned, så han ville helst ikke cykle hjem. Vi sad derfor fast i trafikken sammen med alle andre, uden mulighed for at komme i kontakt med vores dagpleje, da Amilia er i gæstedagpleje for tiden. 

Vi nåede hjem og kunne konstatere, at vi har været mere heldige end man har lov til. Tingene var fløjet ud i haven istedet for ind i udestuen. Ikke fordi det gjorde mig mere rolig, da jeg er rædselsslagen for stormvejr, men jeg havde virkelig forestillet mig det værste. 

Samtidig glæder jeg mig endnu mere over, at vi valgte at lave ny udestue i år, da der ingen tvivl er om, at den gamle var fløjet af huset i sådan et vejr. Den hang i absolut ingenting og har flere gange truet med at falde sammen under skybrud. 

Det eneste der måtte lade livet var faktisk nogle dele fra den gamle udestue, som jeg havde gemt, så vi kunne forsøge med et hjemmelavet minidrivhus til foråret. Pyt med det. Det er vist en lille pris at betale i sådan et vejr. 

Her regner det derudaf idag og jeg glæder mig derfor over at have en lille fridag, da jeg virkelig har sovet dårligt i nat. Har ikke nerver til sådan en tur, så er vist meget godt vi ikke oplever det så tit i Danmark. 

Hvordan klarede I stormen?



Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com