Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 31. juli 2015

Jeg har gæsteblogget lidt her i ferien: Sommerferieprojekt - bålsted

Her i ferien har jeg gæsteblogget et lille indlæg over hos babytoys, som jeg kan anbefale at kigge forbi, for de har noget rigtig skønt legetøj til ungerne. Især træmaden er et hit herhjemme.

Der vil løbende komme flere indlæg fra min hånd derovre, så det er ikke sidste gang mit skriv er set der.

Mit første sommerferie indlæg derovre handlede om et af vores sommerferie projekter. Vi har længe talt om at lave et bålsted herhjemme og havde også købt et bålfad, som endte med bare at stå i haven og ruste op. Det nåede faktisk aldrig i brug.

Samtidig har vi forsøgt at tænke lidt logisk i forholdet til placering af en bålplads og to små børn, som har fart på. Derfor har vi valgt at lave bålstedet ude foran vores hus, så børnene kan fortsætte deres leg i baghaven uden vi skal bekymre os for de vælter ned i eventuelle gløder, når vi rejser os fra bålpladsen. Vi bor i et lille rækkehus, så baghaven er fuldt udnyttet, hvilket også gjorde det nemt at vælge hvor bålstedet skulle placeres.

Tidligere har vi haft 3 grønne buske stående ude foran huset. De blev gravet op i efteråret, da de var blevet meget store og voldsomme at se på. Samtidig havde jeg ønsket mig et par æbletræer, som erstatning for buskene og dem fik jeg af mine forældre i 30 års fødselsdagsgave.


Som du kan se har vi fliser ude foran, så der var pludselig et tomt hul og det er det hul, der nu er blevet til vores bålsted.

På grund af vejret er det ikke meget vi har nået at bruge bålstedet i sommerferien, men indvies det skulle det da, så selvom det begyndte at regne efter vi havde lavet bålstedet og tændt op, smuttede storesøster og jeg i regnjakkerne og fik lavet lidt snobrød.


Vi har brugt en gammel bagerist til at ligge over gløderne, da det godt kan være begrænset hvor længe en pige på knap 3 år gider sidde stille og kigge på et snobrød. Samtidig har vi brugt risten til at lave mad på en enkelt aften, hvor vi lige kunne nå det mellem bygerne.


Vi ser frem til at få brugt vores bålsted meget mere. Det er altså hyggeligt når det hele kommer i en højde hvor hele familien kan samles og være sammen. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com