Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 29. december 2010

Koldhævede Muffin boller med müsli

Uh det er ved at været et godt stykke tid siden, at jeg har eksperimenteret med nye opskrifter på brød og boller. Men da vi snart går ind i et nyt år, som jeg på forhånd ved bliver fyldt godt op i hverdagen, skal der altså lidt gode hurtige mellemmåltider til. Har derfor kigget lidt rundt i Amo's Den store Bagebog 3 og faldt over denne skønne opskrift:


ca. 18 stk (som det kan ses på billedet blev det til 24 stk for mig)

500 g Amo Hvedemel
15 g gær
ca. 5 dl koldt vand
3 dl kærnemælk
1 tsk salt
250 g müsli med masser af frugt og nødder

Opløs gæren i vandet, tilsæt kærnemælk, salt og müsli.

Tilsæt hvedemelet lidt ad gangen, dejen skal være en smule klistret. Dæk skålen med plastfilm og sæt den i køleskabet natten over.

Rør dejen igennem, fordel den med to skeer i smurte muffinforme og lad dem hæve, lunt og tildækket i ca. 45-60 min.

Bagetid: ca. 15-20 min midt i en 225 grader forvarmet ovn. (varmluft 210 grader) til de er gyldne.
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com