Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 29. januar 2011

Fyldte chokoladesnitter

Ja det bliver jo ikke til så meget kage for tiden. Både fordi jeg skal til at passe lidt på mig selv og min vægt, men også fordi jeg simpelthen har for meget om ørerne. Derfor må man jo prioritere.

Lidt er der dog sket - havde besøg af nogle gode venner, som manden havde lovet at lave mad til, og mens vi sidder og flader ud i sofaen får min veninde og jeg den idé, at vi da lige kan lave en hurtig kage. Der blev derfor kigget i alle kagebøgerne og det endte med denne kage. Jeg synes den er lidt tung, men smager skønt. Den passer super fint til en dessert måske serveret med lidt is til.


Kagen er fra bogen Muffins - Små, fine og uimodståeligt lækre

Ingredienser (ca. 12 stk)
fedtstof til formen
250 g mel
2 spsk kakao
125 g malede valnødder
1 tsk bagepulver
1 knivspids salt
100 g brun sukker
100 g sukker
50 g margarine
1 øg
vanilieessens
100 g hvid overtrækschokolade
50 g mørk overtrækschokolade
hakkede nødder

Forvarm ovenen til 175 grader. Smør en ca 30 x 20 cm bageplade med fedtstof

Bland mel, kakao, nødder, bagepulver og salt. Rør brunt og hvidt sukker sammen med margarinen til masse skummer. Tilsæt vanilieessens og rør rundt.

Fold melblandingen i æggemassen til de tørre ingredienser er blevet fugtige.

Fordel dejen jævnt i formene. Bag snitterne på den midterste rist i 20 min. Smelt de to slags chokolade separat.

Tag chokoladesnitterne ud af ovnen, lade dem afkøle og halver dem. Smør den nederste del med den hvide overtrækschokolade og drys med nødder. Læg den øverste del af snitte ovenpå og pynt med gitter af lys og mørk chokolade.

Kommentar: de hævede desværre ikke så vi kunne dele dem på midten, så vi smurte den hvide chokolade på den ene halvdel og lagde den anden ovenpå.
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com