Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 29. januar 2011

Pasta med savoykål

Det helbred altså. Har efterhånden mistet stemmen, men er da ved at være så meget ovenpå, at jeg nu kan overskue at sætte mig ved computeren. Inden sygdom og eksamensræs var jeg jo med alle gode intentioner gået igang med at lave sund madplan og jeg vil derfor lige vise jer en af de sidste retter jeg nåede inden:

Pasta med Savoykål fra kogebogen MAD! Karolines køkken til unge.

Brødet er også hjemmebagt, men da det er så længe siden, kan jeg desværre ikke huske hvilken opskrift jeg har brugt.

Til to:
175 g tørret hvid pasta, fx. penne
1 1/4 l vand
1 1/4 tsk. groft salt

1/2 savoykål (ca. 600 g)

1 1/2 dl vand
2 små knuste fed hvidløg
200 g Karoline's Feta i persille- og hvidløgslage - afdryppet
1 dl frisk hakket persille
3/4 tsk. groft salt
friskkværnet peber

Tilbehør: 120 g groft brød

Kog pastaen i vand tilsat salt

Fjern de yderste, grove blade og stokken fra savoykålen. Skær kålen i tynde strimler og fjern evt. de groveste ribber. Skyl kålen og lade den dryppe af i en sigte.

Bring vand og knust hvidløg i kog i en stor gryde. Tilsæt savoykålen og damp den i 2 min. Tag gryden af varmen og vend feta, persille, salt og peber i. Kom den afdryppede pasta i kålblandingen og vend godt rundt.

Ændringer: I stedet for tørret pasta brugte jeg frisk pasta og kom lidt kogte kyllinge strimler i. Det smager skønt!
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com