Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 30. marts 2015

Når mor ender med gylp ned af ryggen

Herhjemme er jeg alene med begge børn i den berygtede ulvetime. Det har egentlig ikke været noget problem før, men nu er lillebror begyndt at være vågen meget mere og det betyder jo også at han gerne vil underholdes. 

Det er som sådan ikke noget problem, men når Trolden samtidig gerne vil have mors opmærksomhed og jeg kæmper med at få maden på bordet til far kommer ind af døren kl. 18, så giver det altså nogle udfordringer. 

Heldigvis er lillebror allerede begyndt at kunne sidde i sin højstol, som virkelig redder mange situationer. Han elsker simpelthen den stol og samtidig kommer han væk fra pilfinger højde, når Trolden mener de skal lege. 

Det er dog ikke altid at højstolen er et hit og så må der andre alternativer i brug. Her er vores bæresele guld værd. Trolden havde jeg altid siddende på maven, men det er altså ikke nemt at få styr på maden og holde Troldens arme væk fra skabe knive og varme kogeplader mens lillebror sidder der og fylder. Derfor kan man nu opleve mig se sådan her ud i ulvetimen: 


Og ja selv når han sidder i bæreselen skal trolden lige pille lidt. 

Det vigtigste er at det virkede. Så skidt med at mor her var våd hele vejen ned af ryggen, fordi jeg er så heldig at være indehaver af et styks gylpebarn. 
Share:

5 kommentarer:

  1. åh kære Bianca... Sikke en fin løsning.. For det er ikke nemt at stå med 2 små og lave mad samtidig.. Pyt med gylp.. Blusen kan da skiftes bagefter... sender dig kærlige tanker til dine madlavningsstunder

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige min tanke - pyt med gylpen - følte mig bare som et pakæsel lige i situationen.
      Jeg har heldigvis en pige der gerne vil hjælpe og som regel går det godt ;)

      Slet
  2. åh kære Bianca... Sikke en fin løsning.. For det er ikke nemt at stå med 2 små og lave mad samtidig.. Pyt med gylp.. Blusen kan da skiftes bagefter... sender dig kærlige tanker til dine madlavningsstunder

    SvarSlet
  3. Hvor er de skønne dine unger og godt at de gider hinanden! :-D det er slet ikke en dum løsning der så pyt med gylp - det kan vaskes ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er ret glade for hinanden, så jeg glæder mig til de kan lege sammen istedet for jeg skal forsøge at holde øje med begge på en gang ;) Synes faktisk også løsningen fungerede godt. Følte mig bare lidt som et pakæsel, men skidt med det.

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com