Som mor til 2 er jeg helt solgt til idéen. Hvor tit er det forbrugeren får lov til at være medbestemmende?! Istedet leder man efter det helt rigtige til ens børn gennem den jungle af muligheder, der er at finde derude på det store marked af børnetøj. Det gør House of Kids nu op med med deres nye kollektion SomeOne. Her inviterer de os forældre med indenfor og spørger til vores holdninger og idéer. Jeg er i hvert fald spændt på at se resultatet.
Modebranchen er i disse år
under konstant forandring. Forældre er blevet mere selektive og
kvalitetsbevidste, og de stiller høje krav til det tøj, de køber til deres
børn. House of Kids imødekommer nu tendensen med et helt nyt børnetøjsmærke,
hvor forældre inviteres til at være med som co-designere.
Helle Guldmann, som er
indehaver af House of Kids, lancerer nu en børnetøjskollektion hvor
co-designing er det bærende element. Co-designing går i al sin enkelthed ud på,
at slutbrugeren er med til at designe og udvikle et produkt fra start til slut ud
fra egne erfaringer og præferencer. I dette tilfælde en børnetøjskollektion.
»Jeg tror på, at forældre
er helt klar over, hvad de vil have til deres børn. De ved, hvilke styles der
fungerer bedst i hverdagen. De ved, hvilke farver og prints de kan lide. De er
i det hele taget godt med på trend-siden og med en dygtig og erfaren designer i front, vil de være godt klædt på til opgaven.« siger
Helle Guldmann.
Navnet på kollektionen er SOMEONE
og den forventes klar i løbet af november som en pre-spring-kollektion.
Anerkendt børnetøjsdesigner
står bag kollektionen
Selve kollektionen er
designet af Christel Russel, som bl.a. har syv års erfaring som designer fra
det anerkendte, danske børnetøjsbrand MOLO.
Christel er allerede i fuld
gang med at tegne skitser op og er begejstret for udsigten til samarbejdet med
de endelige slutbrugere: »Det bliver en spændende proces, og jeg glæder mig til
at se, hvilke designs de ender med at vælge til deres børn.«
Alle kvaliteter er valgt ud fra det kriterium, at de skal være behagelige at have på. Kvaliteterne tager hensyn til alle de praktiske ting, man som børnefamilie ønsker sig: Tøjet skal kunne vaskes og beholde form og farve. Man skal kunne lege og bevæge sig i det. Tøjet skal egne sig til hverdagsbrug, så man både kan være smart og praktisk samtidigt.
Alle kvaliteter er valgt ud fra det kriterium, at de skal være behagelige at have på. Kvaliteterne tager hensyn til alle de praktiske ting, man som børnefamilie ønsker sig: Tøjet skal kunne vaskes og beholde form og farve. Man skal kunne lege og bevæge sig i det. Tøjet skal egne sig til hverdagsbrug, så man både kan være smart og praktisk samtidigt.
Sådan bliver man
co-designer
Efter tilmelding vil man
som co-designer få en e-mail, når der er en ny style, man skal ytre sin mening
om. I starten vil det være skitser, senere farver og til sidst print, man skal
tage et valg omkring.
Kollektionen består af styles til både piger og drenge i alderen 0-8 år. Prisniveauet holdes lavt, mens kvalitetsniveauet vil ligge i den høje ende.
Kollektionen består af styles til både piger og drenge i alderen 0-8 år. Prisniveauet holdes lavt, mens kvalitetsniveauet vil ligge i den høje ende.
Man kan tilmelde sig som
co-designer på www.some-one.dk og man vil få yderligere besked i starten af
maj.
VIP-fordele for dem, der
vil engagere sig
Når kollektionen er
endelig, får alle co-designere mulighed for at forudbestille kollektionen til
deres egne børn. De vil, i en kort periode, kunne bestille med en 20% VIP-kode.
Dette som tak fordi, de har været med til at sætte deres præg på SOMEONE
forårskollektion 2016.
SOMEONE - designed by
parents for their loved ones…
0 kommentarer:
Send en kommentar