Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 29. april 2015

Konfirmationskage til en rigtig hestepige

Weekenden efter påske var der konfirmation i familien og det hos en rigtig hestepige. Hun er super dygtigt til det der ridning, som jeg fatter hat af. Jo tak jeg beundrer da dyrene, men gerne på afstand for puha de er store. Derfor bliver jeg altid imponeret over at se andre styre disse skønheder. Vi var endda så heldige at forældrene havde et lille filmklip med i deres tale, hvor vi ser hende fra sin bedste side.

Den søde konfirmand havde spurgt om jeg ville lave kage og også sendt et par forslag. Her fik jeg dog hurtigt min egen idé, men designet passer meget godt ind i det ønskede.

Det her var virkelig en af de der kager, som jeg bare frygter at tage med mig. Konfirmationen foregik 2 timer fra os af og vejret var selvfølgelig med høj solskin. Det blev derfor en flamingokasse med køleelementer der blev løsningen og så måtte lillebrors barnevogn altså bag på bilen, for kagen skulle bare hel frem. Det lykkedes og jeg kunne ånde lettet op, da den endelig stod i køleskabet på feststedet.


Indhold:
- Kage: Mud Cake
- Fyld: Vaniliemousse og chokolademousse
- Smørcreme: IMBC
- Overtræk og pynt: Renshaw fondant og Wilton fondant
Share:

2 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Jeg har selv haft dårlige nerver over lang transporttid - forrige sommer lavede jeg en bryllupskage i 4 etager, der skulle fragtes fra Aalborg til Glyngøre og det i 25 graders varme! Jeg fik en melding om at det skæve tårn i Pisa (som det var blevet pga varmen) var nået frem i god behold og så kunne jeg ånde lettet op og var SÅ glad for at jeg ikke selv skulle foretage leveringen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :) Puha det er da også lidt af en udfordring. Tror jeg slet ikke jeg havde turdet sige ja til når det var så stor en kage. Den her kunne jo heldigvis sagtens være i en flamingokasse fremstillet til formålet :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com