Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 29. juli 2010

De bedste lagkagebunde

Opskriften på mine lagkagebunde, er blevet efterspurgt og derfor deler jeg den her med jer:

Den er fundet på nettet, så tak til den, der har villet dele. Jeg har desværre ikke noget link, da jeg ikke kan huske, hvor jeg har den fra.

Opskriften er til ca. 3 bunde, jeg bager dobbeltportion til en bradepande og så har jeg en stor bund.



4 æg (lægges i varmt vand 10 min før brug)
160 g sukker
1 stor spsk vand
1 tsk vanillie med top
1 knsp salt
120 g hvedemel
1 tsk bagepulver

Pisk æggene heftigt med vand, vanille, salt og sukker til en fin mousse.


Sigt mel og bagepulver i, vendes i med let hånd, kun lige til melet er opsuget.

Hvis man har lyst til cacaobunde tilsættes 3 spsk cacao og piskes med i det første.

passer til en 20 cm springform, bages ca 20 min ved 200 grader

(jeg bager bradepanden ved varmluft i ca 10 min, da den er lavere end, hvis man laver alle 3 bunde i en samlet kage - varmluft gør den også mere luftigt)
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com