Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 6. maj 2013

Konfirmationskage

Jeg fik lidt af en udfordring for lidt over en uge siden. Signes forældre ville nemlig gerne have at hendes kage blev overtrukket med overtræksmarcipan, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Jeg indrømmer også gerne at min kage-veninde var forbi og hjælpe mig, da jeg jo valgte at ødelægge mit knæ og det derfor var noget af et projekt at skulle igang med en 3 etages kage.

Min veninde trådte derfor til og hjalp med at få bagt bundene og overtrukket kagerne. Dejligt at have en der kan hjælpe når man som jeg til tider kommer lidt galt afsted.

Signe er meget glad for sin iphone og derud over er det tøj og make-up der bruges tid på. Derfor er temaet herefter. Jeg har selv skåret tøjet ud i frihånd, da jeg ikke lige havde nogen udstikkere hjemme til det.

Jeg er især stolt af min iphone. Det tog tid at lave displayet, men det var al tiden værd.


Indhold:
- Bunde: Lagkagebunde
- Mousse: Marabou daim mousse og lime mousse
- Smørcreme: IMBC
- Overtræk: Marcipanovertræk
- Pynt: Renshaw fondant og Wilton fondant
Share:

7 kommentarer:

  1. Fin er den : D
    Hvis jeg fik skadet mit knæ, ville ingen kunne hjælpe mig, da jeg er den eneste der kan lave kage i min omgangskreds.
    Jeg lavede en dåbskage i går..den kan ses på min blog.
    VH Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay. Tror slet ikke jeg var blevet ved med at lave kager, hvis ikke min veninde også gjorde. Det er bare vores ting og super hyggeligt at lave sammen :)

      Slet
    2. Du er heldig at have hende !

      VH Hanne

      Slet
  2. Neeej så fin den blev.. Godt gået, endda til en første gang med overtræksmarcipan :) SMUKT arbejde...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Kristine. Er nu stadig mest til fondant :)

      Slet
  3. :o) flot kage..

    Håber snart knæet bliver godt igen..

    herhjemme måtte manden assistere mig ved kagebagningen den ene gang. For jeg havde det rigtig skidt. Så han måtte bage kagen, lave moussen og rulle fondanten ud. Heldigvis havde jeg været på forkant den gang, og havde fået lavet pynten på forhånd. Det var mere held end forstand. :o)

    Det minder mig om, at jeg nok hellere må komme igang med pynten til guldbryllupskagen til fredag. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det går heldigvis meget bedre.
      Det er godt vi kan sætte mændene i arbejde. Manden får også tit og ofte lov til at underholde mig i køkkenet mens jeg bager kage :)
      Uh guldbryllupskage - ja så må du i sving :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com