Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 4. juni 2013

Dansukker Stevia sukker - hjemmelavet is (sponsoreret indlæg)

Det er ved at være et godt stykke tid siden at jeg fik en pakke Stevia Sukker fra Dansukker ind ad døren. Da jeg dog ikke har eksperimenteret en masse i køkkenet det sidste stykke tid, har den bare stået og kigget på mig. Derfor udnyttede jeg chancen da det gode vejr kiggede frem og fik lavet en portion vanilje is med sukkeret.

Jeg kan rigtig godt lide ideén med at søde med naturens egne sødestoffer, så stevia er helt sikkert noget som har fanget min opmærksomhed. Samtidig plejer DanSukkers produkter ikke at skuffe, så det var med stor optimisme jeg gik i sving.

Jeg må desværre sige, at jeg blev skuffet. Jeg synes isen smagte bitter og Steviaen smagte meget igennem. Jeg ved dog ikke om det er fordi det var så smagsneutral en is eller om det var fordi der var søde danske sommerjordbær på toppen, men det må komme an på en prøve. Så mon ikke der vil komme en is eller to mere med Stevia sukkeret fra Dansukker - stay tuned.


Opskriften er fra DanSukkers eget hæfte om Stevia sukker:
4 pasteruriserede æggeblommer
1 dl Dansukker SteviaSukker
2 dl creme fraiche 9 %
½ dl Dansukker Glukosesirup

Smagsgiver: 2 spsk DanSukker Vaniljesukker

Pist æggeblommer og SteviaSukker sammen.

Tilsæt creme fraiche, glukosesirup og smagsgiver. Sigt massen gennem en finmasket si.

Kør blandingen i en ismaskine, eller stil den i fryseren i mindst 5 timer og rør rundt med jævne mellemrum. 
Share:

2 kommentarer:

  1. æv, blev ellers lige så glad da jeg så opskriften..
    Havde også glædet mig til Stevia, men smagen er bare ikke god (heller ikke i den ene fun jeg har prøvet, men røg ned når den blev blandet med en anden type sødning).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg ked af. Men arbejder på at finde nogle andre idéer :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com